Re: GISS surf. temp. data

Vážení pánové,

jak jsem slíbil, uvedl jsem na svém webu předmět sázky a své stanovisko:

http://petrmach.cz/cze/prispevek.php?ID=460

Prosím dle dohody pana Bartoše o uvedení sázky na web Sluňákova, jakož i o uvedení stanoviska mého a pana Hollana.

S pozdravem,

Petr Mach

Vážení kolegové,

tak jsem tedy poté, co jsem Vám již poslal odkaz na článek na realclimate.org, udělal domácí úkol dle zadáni kolegy Macha uvedeného výše. Použil jsem data, na něž odkazuje i která zobrazil. Má česká odpověď s proloženými grafy je nyní dostupná jako
  http://amper.ped.muni.cz/gw/clanky/dekada.html
 -- odkazuje i na zip se všemi výpočty.

Celkem nepřekvapivě jsem dostal proložením ročních hodnot týž výsledek, jako uvádí realclimate. Měsíční hodnoty dávají menší sklon (což je pro šumivá data typické), ale protože jich je spousta, zcela negují nulovou hypotézu.

A přímo pro kolegu Macha: byl bych moc rád, kdyby se vyřešení tohoto sporu (URL na můj soubor) objevilo buď jako dodatek ve Vašen původním článku, nebo jako nový příspěvek na Vaší stránce, nápadně navazující na ten dnešní první.

dobrý večer přeje
 Jan Hollan

PS
Grafy bych nějak uměl vyrobit i hezčí, ale dnes už nemám čas, vylepším je, pokud by měly čtenáře odrazovat a pobuřovat.