GISS surf. temp. data

Vážení spolupanelisté, páni doktoři,

http://realclimate.org/index.php/archives/2009/10/a-warming-pause

obsahuje snad dostatečně důkladý popis skutečnosti, že NASA GISS data ukazují rovnoměrné oteplování i atmosférické, za libovolných posledních deset let. To nedorozumění mnohonásobně zrcadlené v blogosféře způsobila nemoudrá data Hadley centra.

Já se mohl vsadit právě proto, že jsem četl ten článek ze 6. října, později i podepřený dalšími novějšími analýzami (jak je uvádí na konci). Realclimate prosím čtěte též, stojí to za to.

Jinak, jak jsem v debatě opakovaně zdůraňoval, že oteplování se z naprosté většiny realizuje v oceánu a ovzduší představuje jen proměnlivá procenta (meziročně klidně záporná), pěkný článek o tom je na tom climeteprogress, převzaný ze skepticalscience (oba jsou com, ale climateprogress je i org):

http://climateprogress.com/2009/10/10/skeptical-science-global-warming-not-cooling-is-still-happening-ocean-heat-content/

No, a např. na tom www.skepticalscience.org je první položka ve výčtu Hottest skep. arguments: It's the sun -- i jako astronoma léta sledující speciálně tuhle věc mě stručnost a informativnost toho výkladu potěšila. Slunce opravdu, ale opravdu nemá s oteplováním za posledních třicet let nic společného. Jinak, ten blog vypadá dost solidně, proto jej též uvádím u konce svých

http://amper.ped.muni.cz/gw

(Novinky jsou ale jinak jen na začátku té mé "stránky"; před sobotní půlnocí jsem přidal i Exec. Sum. té studie o Arktidě, kterou jsem propagoval v Olomouci, je v podadresáři wwf jako nejnovější položka -- by the way, jak překládat Executive Summary? Mám s tím pořád problémy.)

pěkně zdraví
 jeník hollan

RNDr. Jan Hollan, Ph.D.
              Hvězdárna a planetárium Mikuláše Koperníka v Brně
Kraví hora 2, CZ - 616 00 Brno                               5 41 32 12 87

                                  domů:
Lipová 19, 602 00 Brno                                       5 43 23 90 96

               spolupracovník Ekologického institutu Veronica
Panská 9, 602 00 Brno

e-mail: hollan@ped....cz             http://astro.sci.muni.cz/pub/hollan