Oteplování za dekádu, FAQ z Diagnózy

Vážený pane doktore,

nelistoval jsem v Respektu natolik důkladně, abych tam našel Váš inzerát, k jehož uveřejnění jste se zavázal. Kdy jste jej prosím uveřejnil, ev. co jeho zveřejnění brání?

Váš jediný argument byl, že přece každý -- i z Vašeho manipulativního grafu -- vidí, že se za deset let neoteplilo. Nuže, to je chabý argument. I z onoho grafu je vidět, že ano. Tím lépe pak, pokud se zobrazí s méně zavádějícím měřítkem svislé osy. To jsem učinil jen škálováním výřezu z Vašeho produktu v dalším článku v adresáři
                   http://amper.ped.muni.cz/gw/clanky
-- tam najdete i komentáře atd., vč. zmínky o Vašem klimatickém článku následujícím.

Pokud takovým metodám, jako je lineární regrese, nevěříte (ač jste myslím v Olomouci zmiňoval, že jste se odborně věnoval časovým řadám), pak je věru argumentace těžká. Snad byste tedy mohl důvěřovat množině světových autorit v oboru změny klimatu, které shrnuli aktuální stav poznání ve zprávě Kodaňská diagnóza. Právě jsem zveřejnil překlad jejích "FAQ", tam ve druhém bodě patřičný text najdete. Vše je v adresáři
                   http://amper.ped.muni.cz/gw/diagnosis
-- zajímat Vás mohou i další otázky a odpovědi (doktor Petr Pokorný se tam jistě poučí o velmi malém vlivu proměn Slunce, doc. Vysoudil o oteplování Antarktidy), Shrnutí a ovšem i celá originální zpráva v angličtině. Je výborně napsaná.

Doufám, že inzerát vyjde brzy, vč. URL na můj adresář s českými texty o klimatu -- tím bude k něčemu užitečný, takže na něj nebude škoda papíru. Pokud ne, budu Vás muset veřejně označit za lháře či podvodníka -- nebo alespoň za osobu, která dostala vědeckou hodnost nějakým nedopatřením a nedostála slibu, který se při jejím převzetí obvykle pronáší.

s pozdravem a přáním pěkných svátků
 Jan Hollan

PS.
Michale, na web Sluňákova lze snad přidat odkaz na ten poslední můj text manip_mach.htm -- pokud jde o tu sázku (a možná i nějaké stanovisko pořadatele...). Jinak samozřejmě i na Diagnózu a na jiné důležité překlady kousků textů či celých dokumentů o klimatu. Jste přece vzdělávací centrum...

A raději i na nějaké stránky komentující podvody a jiný shit v tom Great Global Warming Swindle -- je jich tam spousta. Ten film je opravu hnusně goebbelsovský. Hledáním pravdy se opravdu nezabývá. Dlouhý text o filmu je na anglické wikipedii. Jak jsem na něj mrkl, docela mně šokovalo, že dostal několik cen za dokument; že by to brali jako jinotajný dokument o žvanění zločinců naší doby? Auschwitzverleugnung není asi o moc horší, ale oslavné dokumenty o takových popíračích snad v Evropě nevznikají.