[IAN]Pocitacova simulace

Ales Prochaska prochaska na alsoft...
Pátek Leden 7 13:17:26 CET 2005

Krok jsem zkousel ruzny, napriklad jedna hodina nebo 100 sekund, take
jsem jej zkousel zkracovat vzdycky kdyz se nejaka hmotnejsi telesa k
sobe vic priblizila.

Pripadalo mi, ze se nepresnost nejakym osklivym zpusobem kumuluje,
takze hodne vystredne drahy, napriklad s obehem 3 roky a periheliem
0.1 AU skoncily tak behem 100 let na Slunci.

Pocital jsem to zhruba tak, ze v kazdem simulacnim kroku zmenim
rychlost kazdeho telesa postupne vlivem kazdeho dalsiho telesa a potom
zmenim polohu kazdeho telesa podle vektoru rychlosti. Dal jsem si s
tim nehral, protoze jsem si rekl, ze tahle cesta je zjevne spatna.

Ales Prochaska