[IAN]Ufo

Martin Gembec martin.gembec na email...
Pátek Leden 7 19:39:26 CET 2005

Ahoj, nevím jak jsem byl konkrétní. Pro jistotu dodatek:

Objekt jsem pozoroval asi ve 21:30, čas dovedu upřesnit jen velmi hrubě (určitě to bylo po 21:17 a dříve než 21:50). Jas objektu jen mírně klesal a to v době, kdy začal svůj pohyb k východu. Při tomto pohybu mírně klesal k obzoru, ale prostě letěl téměř vodorovně.
Pozorování jsem provedl nejprve okem a poté triedrem 10x50 na stativu.
Myslím, že jsme schopni určit přesně kde to bylo v atmosféře, neb máme fotografický záznam a já jsem schopen dodat velmi přesné polohy díky srovnání s objekty při obzoru i díky tomu, že svou pozorovací pozici dokážu navodit s přesností na centimetry, nenapadne-li sníh a s přesností na metr za sněhu :-)

Pozoroval jsem to asi 5° nad obzorem v Jablonci nad Nisou, azimut je předběžně asi JJZ. Až vylezu zas na kopec, proměřím to.

Tak tolik asi ode mně.

Martin Gembec