[IAN]Pocitacova simulace

Petr Scheirich petr.scheirich na centrum...
Pátek Leden 7 11:28:29 CET 2005

To je divne.
Me takovyhle "naivni" algoritmus obvykle fungoval - nedaval samozrejme prilis presne
vysledky, protoze chyba je velika, ale to co popisujete se mi nestalo. Jak velky jste mel casovy krok a co znamena "hned"?
Existuje ale rada zpusobu jak vysledky zpresnit - od opravy polohy a rychlosti v kazdem kroku az
po Runge-Kutta metodu reseni dif. rovnic (viz napr. http://mathworld.wolfram.com/Runge-KuttaMethod.html a odkazy). Neco mam naprogramovane, takze vam to muzu v pripade zajmu poslat, ale byt vami, radeji bych si zkusil nejprve pohrat s casovym krokem.

PS.

Petr Scheirich
Petr.Scheirich na centrum...
http://sajri.astronomy.cz