[IAN] Re: [IAN] Columbia - 386

Breta Benes breta.benes na volny...
Neděle Únor 9 19:00:01 CET 2003

1. Pro vykonnost aplikace je HW (napr. processor) podminkou nutnou,
ale nikoliv postacujici. Nechaji se totiz vytvorit "operacni systemy",
ktere doslova sezerou vsechny dostupne zdroje a pritom umozni pouze
jakysi-takysi beh jednoho aplikacniho SW po dobu nekolika hodin,
nez se to vse zhrouti.

2. Pro kriticke ulohy je asi rozhodujici operacni system, ktery umi
rozdelit cerpani HW zdroju mezi jednotlive procesy.

3. I ten nejlepsi OS nezvladne situaci, kdy processor da vysledek
souctu 1 + 1 odlisny od b'10'. Toto vsak snadno nastane, kdyz castice
kosmickeho zareni "zaparkuje" nekde uvnitr takoveho processoru.

A jak to zde jiz uvedl nekdo z kolegu: Cim jsou aktivni prvky processoru
vetsi, cim jsou vetsi vodive drahy, tim se snizuje pravdepodobnost takove
chyby. Ovsem takovy processor je nutne pomalejsi, nez soucasne
processory pro spotrebni elektroniku.

Optimalni je asi soucasne reseni avioniky modernich letounu: Vypocet
probiha na dvou nezavislych systemech a pokud se vysledek vypoctu
lisi - je prohlasen za chybny.

MJD 52679.788194, Breta, astronom amater.
---
... Co chcete od cloveka, ktery si vypina NUM-LOCK?!

p.s. Mel jsem to stesti, ze jsem raketoplan Columbia mohl pred lety
pozorovat neozbrojenym okem, bylo to 2 hodiny po jeho odpoutani
od ISS pred sestupem na Zem.