[IAN] Od Heny (Velka encyklopedie vesmiru)

Petr Sobotka sobotka na monoceros....muni.cz
Čtvrtek Červen 13 19:33:17 CEST 2002

> Bych se priklanel spis k Jirkovi. Takova astronomicka
> encyklopedie je urcite skvela vec, ale napisu o pripadu,
> ktery mi rikal Petr Sobotka (zkoumal to s Pavlem Gabzdylem).
> Zakrytove dvojhvezdy se deli na algolidy, beta Lyrae a W
> Ursa Majoris. Jenze v encyklopedii se misto beta Lyrae pise
> typ W Serpentis (sam jsem si v knihkupectvi overil). W
> Serpentis je jasna dvojhvezda typu... Algol :-)) Mozna je to
> v encyklopedii jedina chyba, ale jak mam verit ostatnim
> udajum?

Zvlastni, prave mi mailem prislo to, co mam rozepsane :-) Dnes jsem si to
overil a skutecne tam ta W Ser je. Encyklopedie jako celek pusobi
impozantnim dojmem... ma hodne stranek a vypada pekne. Pro laika bude
velmi uzitecna... kdyz nebude znat pojem, vi kam sahnout. Ale clovek z
oboru by se v ni nemel prilis "stourat", protoze jsou tam vazne nektere
zakladni veci spatne! Je to skoda. Nevim, jestli je to spise chyba autora
nebo recenzentu... preci jen asi neexistuje na svete clovek, ktery by
videl do vsech oblasti astronomie, a tak nemuzeme nikdo panu Kleczkovi
vycitat, ze se mu tam vloudily chyby. Podle me by to meli odhalit
recenzenti. Jestli se dobre pamatuju, tak Jirka byl recenzentem nejake
casti, tak by nam mohl rici, jestli musel vsechno "preoravat"...

> P.S.: Encyklopedii jsem videl jen velmi zbezne (proto mohu
> soudit jen ty promenne hvezdy), ale spis si za volne penize
> koupim Feynmannovy prednasky z fyziky.

Kniha stoji 440 Kc, ale Ceske astronomicke spolecnosti se podarilo ziskat
pro sve cleny slevu na 360 Kc, coz uz jsem byl ochoten zaplatit :-) I kdyz
ma kniha nejake nedostatky, je to jedina ceska encyklopedie takoveho
rozsahu, ktera existuje.

S pozdravem
Petr Sobotka