[IAN] diakritika

Peter Begeni PBegeni na usske...
Úterý Červenec 9 14:17:17 CEST 2002

Ja nemam cestinu ako rodny jazyk :-)

Ja pisu vetsinou bez diakritiky. Jsem programator, na
pocitacich delam asi tak 16 let. Naucil jsem se psat bez hacku a ted je
hrozne tezke se to preucit. Ono taky pri programovani je trochu problem s
nekterymi symboly, ktere na ceske klavesnici nejsou. Cas od casu musim psat
neco s diakritikou, to je ale utrpeni. Pritom zadny spell-checker to neumi
sam doplnit ! Jakmile se vam slovo lisi ve dvou pismenech, je jedno, ze to
jsou jenom chybejici hacky - proste se slovo neopravi.
Nevidel bych to ale drasticky. Myslim, ze dnes neni problem na jakemkoliv
systemu rozchodit si cestinu. To by mne zajimalo, co pouzivate, ze to nejde.
Na druhou stranu, pokud nekomu pripadne smesne nebo optizne srozumitelna
cestina bez diakritiky, mohli bychom take jit dal, a celou konferenci psat
anglicky ! Pak bude opravdu srozumitelna pro kazdeho.

Howgh

Antonin Holik

PS: vidite ? Ja se nemuzu bez diakritiky ani podepsat, obe "i" mam
samozrejme dlouhe :-) A my toho Husa jeste oslavujeme ..