[IAN] kritika - Pod vlivem Měsíce

David Hošek David.Hosek na i...
Úterý Červenec 9 10:18:02 CEST 2002

Dobrý den,
  mám příspěvek k publikovanému úryvku z připravované knihy o Měsíci.
Následující věta mi připadá zavádějící a nekorektní.

...Pohybová energie tělesa se proměnila v gigantickou explozi, která mohla
být registrována až na vzdálenost dvě stě světelných let! ...

Jak autor přišel zrovna na hodnotu 200 sv. let ? Kým mohla být v této
vzdálenosti registrována a jak ? Asi by to chtělo tuto větu upravit,
případně zcela přepracovat, či úplně vynechat.

Ale jinak se mi článek velmi líbil. Je to velice podnětné a chytlavé čtení.
Myslím si, že popularizačně je na o dost vyšší úrovni, než bývají články
(mnohdy plné gramatických chyb) Jiřího Duška. Ale nic proti Jiříkovi,
pozdravuji jej (neviděli jsme se cca 6 let) .

Jinak jsem s pozdravem

bývalý demonstrátor a pozorovatel
David Hošek
mailto:dhosek na centrum...