[IAN] Re: pet setin mag

MICHAL HALTUF haficheck na seznam...
Pondělí Březen 26 15:09:42 CEST 2001

> Ale ciste osobne - ja tomuto opravdu tolik nerozumim - dalo by se nejak
> rozumne osvetlit, jak lze dosahnout tak fantasticke citlivosti okem, jako
> je tech 0,05 mag? (asi bych si mel nastudovat hory materialu na pozorovani
> promenek, ale na to fakt nemam, zatimco tohle me skutecne zaujalo.) Jestli
> jsou mezi vami jedinci, kteri tohle dokazi, tak smekam, drzim jazyk za
> zuby a chodim uctivym obloukem :o)

Hranice 0.05 mag neni nikterak fantasticka - Kamil Hornoch dosahuje presnosti
asi 2x lepsi a taktez pozoruje okem (to je ale rarita, abych to vyvazil -
zacatecnik miva kolem 0.2 mag...). Vhodne stanovenymi srovnavackami,
dostatecnymi zkusenostmi  a spravnou metodou toho dosahnout lze. Ja si chybu
zkousel stanovit jedine u skladane zakrytovky asi z 288 odhadu a vysla mi
stredni chyba 0.06 mag., ale nevim, jestli korektni matematickym postupem...
MICHAL