[IAN] RE: [IAN] RE: [IAN] [IAN] Re: [IAN] RE: [IAN] Re: [IAN] RE: [IAN] Energetická abeceda pro zaeáteeníky

msluneck na itsys... msluneck na itsys...
Čtvrtek Březen 22 11:11:58 CET 2001

Jistě, pokud chcete účinně využít energii páry, na "konci" parní turbíny už
je její teplota poměrně nízká a páru musíte nechat kondenzovat. K tomu ji
donutíte ochlazením v kondenzátoru, o to se stará chladicí voda -- ta teplo
odvede do chladicích věží. A tahle voda už má tak nízkou teplotu (nějakých
40 stupňů Celsia), že se s ní prostě nic ohřívat nedá. Pokud je mi známo,
jediné plánované využití bylo, že se s ní budou přímo vytápět třeba skleníky
na pěstování zeleniny, které by ovšem nemohly být nijak moc daleko. V
případě jaderné elektrárny to nejde, protože by musely být v ochranném pásmu
elektrárny. U tepelných elektráren jsem o tom neslyšel...