[IAN] Dalekohledy

Antonin Holik ha-konf na espace...
Pátek Květen 18 14:56:53 CEST 2001

> napište panu Matouškovi (www.dalekohledy.cz) nebo se tam zajeďte podívat.
> Ten vám poradi, co koupit. Mě osobně Bresser (stejny typ, na jaký
> se ptáte)
> rozmluvil, prý má nějakou vadu zrcadla (nevzpomenu si momentálně jakou,
> prostě je tam jiný typ než by tam měl být. Koupil jsem si od něho GS 280
> (114/910 Newtona) a jsem s ním maximálně spokojený.

Dekuji ..
Vypada to dobre - akorat skoda, ze to je v Praze (ja bydlim v Olomouci a ve
Valasskem Mezirici). Precejenom bych to rad videl pred tim nez to koupim ..
nu co prinejhorsim tam zajedu, vsak dalekohled clovek nekupuje kazdy tyden
:-)

Jenom bych rad rozsiril svuj dotaz. Jaky vliv ma ohniskova vzdalenost ?
Prumer objektivu ma vliv na svetelnost. V kombinaci s prumerem okularu
urcuje uhlove zvetseni. A ohnisko je dobre k cemu ? Jsou ram velke rozdily:
115/500 - 115/900.
Taky co se tyce tech okularu, u toho Bressera maji spousty hledacku ale jsou
u nich takovato cisla: 24.5 mm, 20mm, 12.5 mm, 6 mm. V clancich v Prirucce
se mluvi o prumerech 7 mm - 0.5 mm (coz mi pripadne realnejsi) - jak to je ?

Antonin Holik