Preklad Summary IPCC - WG I

Ahoj Jakube,

prý máš na starost vydání překladu Shrnutí pro
 (veřejné činitele | politické představitele)
čtvrtých zpráv IPCC.

Já díky Vojtově nasměrování pracoval na dokončení překladu toho prvního,
únorového shrnutí. Nejprve ve znění, které vzniklo na půdě pražské katedry
meteorologie (to už je hotové, vystavené u nich na webu i u mně, na
  http://amper.ped.muni.cz/gw/ipcc_cz/ ),
a poté i na překladu napsaném paní Kostohryzovou pro min. zemědělství a
pak dopracovávaném u vás.

Ten jsem opravil bohužel nadvakrát, první opravy asi nedopatřením nebyly
použity (paní Konečná, která se tomu věnovala, tu verzi zřejmě přehlédla),
druhé opravy jsem ve verzi, kterou jsem dostal ve středu 11., dokončil
v noci na čtvrtek.

Včera jsem na první stranu ještě doplnil sousloví Třetí hodnotící zpráva,
vytiskl a dal ten ,,váš`` zhruba opravený překlad Martinovi (spolu s
akademickým překladem a originálem), a taky Česťovi Klosovi. Pracovní
adresář s těmi mými opravami je
       http://amper.ped.muni.cz/jenik/tmp/SPM/
 -- pro další editaci a sazbu je tam IPCC_JP_MZ_KK_JH5.doc

Paní Konečné jsem napsal, co dál s tím dělat (ve dvou dopisech
předcházejících tomu uvedenému níže), takhle se to ještě rozhodně vydat
nemůže. Až se to typograficky zcela dokončí, ještě bych to znovu slovo od
slova porovnal s druhým překladem i s originálem, to zvládnu během tří
hodin, takže vydání se tím nezdrží (nechci to dělat se současnou ,,svou``
verzí, neb nevím, jestli mezitím někdo něco dál needitoval). Taky už snad
proberu ledové termíny s polárníkem prof. Proškem (zatím jsem jen do toho
akademického překladu dal svoje návrhy). Pokud chcete teď hned někomu
přeložené Shrnutí dávat, tiskněte coby brožuru jen ten překlad akademický,
jak je u mě na
  http://amper.ped.muni.cz/gw/ipcc_cz/
 -- ten je snad už bez chyb (tj. o žádné chybě nevím, a text kromě
mě jistě mnohokrát četli i předchozí překladatelé). Já ho dal tak včera
Zaorálkovi.

Paní Konečná mi právě poslala překlad velkopátečního Shrnutí WG2, už si
jej jdu tisknout, zítra pošlu zhruba opravený.

Jinak, od IPCC jsem získal mezitím svolení s užitím obrázků SPM1 i v české
verzi, korespondence o tom je
  http://amper.ped.muni.cz/jenik/tmp/SPM/ipcc_correspondence/
 a paní Konečná má Adobe Illustrator soubory, kdyby se to mělo editovat
pro lepší rozlišení z angličtiny do češtiny znova (dosavadní české verze
vytvořil coby bitmapy jen s užitím anglického pdf Jiří Mikšovský).

jeník

RNDr. Jan Hollan
              Hvězdárna a planetárium Mikuláše Koperníka v Brně
Kraví hora 2, CZ - 616 00 Brno                               5 41 32 12 87

                                  domů:
Lipová 19, 602 00 Brno                                       5 43 23 90 96

              spolupracovník Ekologického institutu Veronica
Panská 9, 602 00 Brno                                fax:    5 42 21 05 61

e-mail: hollan@ped....cz             http://astro.sci.muni.cz/pub/hollan