opraveny text WG2 hodnoceni

Vážená paní Konečná,

přikládám odborně téměř opravený text.

Zbývá ale

  -  převzít současnou první stranu Shrnutí, jak byla publikována ke 13.
dubnu, a dál samozřejmě přizpůsobit překlad této aktuální verzi, nejlépe
co možná úplně i typograficky (stejná sdělení na stejných místech stránek
originálu pa překladu)

  -  přeložit aktuální Endbox 2 (zcela se změnil, pak jej zkontroluji, teď
už vážně nemám čas),

  -  přečíslovat poznámky (z nové anglické verze vypadla někdejší pozn. 13
k Endboxu 2, před tabulkou SPM-1),

  - dát před značku % nezlomitelnou mezeru všude tam, kde značka zastupuje
slovo ,,procent``, ne koncovku -procentní, podobně i u značky ,,stupeň
Celsia``

  - udělat pořádek v různých typech pomlček a mezer kolem nich (viz českou
wikipedii)

  - připlácnout předložky, aspoň tam, kde se po vysázení dostanou na konec
řádku.

Překladatelským problémem je slovo mitigace. Znovu jsem se díval na přesný
význam, hlavně v kontextu IPCC, jde vskutku o zmírňování změn klimatu
prostřednictvím snižování emisí nebo zvyšování ponorů stálých skleníkových
plynů. Otázka, zda do češtiny takové slovo zavést bude naléhavá
zanedlouho, až vyjde WG3 Shrnutí... V hodnocení WG2 se vyskytuje jen na
dvou místech (na začátku C a opakovaně pak těsně před E), takže se to tam
dalo opsat.

Vytiskněte si prosím aktuální verzi z www.ipcc.ch a tu českou jí
připodobněte, jak to jen půjde. Až to budete vše mít, napohled stejné
jazykové verze bych ještě jednou ev. porovnal, určitě pak tehdy, pokud by
je ještě někdo obsahově měnil (nemluvím o revizi Rámečku 2, ta je
samozřejmá).

s pozdravem
 jan hollan

PS.
 až v překladu paní Kostohryzové jsem si všiml asi lepšího názvu pro
Panel, totiž

            Mezivládní panel změny klimatu,

místo nějakého ...pro změnu klimatu. On není ani tak pro, jako proti ní...
Asi by se to sousloví hodilo používat i u minulého Shrnutí (mimochodem, na
oné URL jsem je nenašel, váš server hlásí chybu).