lepsi 3 obrazky do POK

Ahoj Kubo,

jak Jirka psal do klik-l, byl to věru frmol, vytvořit tu POK.

Je asi dost jedno, jestli jsou obrázky rozmatlané nebo ostré (i když na první pohled můžou lidi hodnotit publikaci podle takových povrchních atributů, a já byl jako starý sazeč a programátor dotčený), podstatnější je obsah POK. Já sice dnes nějak amatérsky zkusil vytvořit verzi s vektorovými obrázky, ale zase se mi ve starém AI roztáhly nadpisy (nějak jsem opravil jen ten na str. 26), nemám holt takové fonty. Tak se z té "mé" verze dají leda vzít ty tři obrázky (schéma jevu - str. 26, růst CO2 - str. 12 a 27, dopady - str. 133) a dát je do verze vysázené.

http://amper.ped.muni.cz/gw/alt/POK_fin_n.pdf

Roztažené nadpisy jsou ale asi menší vada než škaredé obrázky (ten na str. 26 i s obsahově dost špatnými popisky), tak užít tu ,,mou`` verzi odborného poradce je snad přece jenom jako provizorium lepší. Ještě líp by ovšem bylo to vyspravit tu už zveřejněnou přes onoho sazeče, který to sestavoval. Internet snese proměny průběžné. Nebyla by to žádná hanba, SPM z AR4 byly taky uveřejněné nejdřív nevysázeně, s lecjakými nedostatky, a teprve po řadě měsíců znovu už skoro bez chyb. A to aniž by nastaly nějaké změny odsouhlaseného obsahu.

Jak se koukám na tu uveřejněnou verzi, je v těch kritických místech, na které jsem pohlédl, skutečně lepší, než ty předchozí. Už jsem ji odpoledne doporučil účastníkům kursu, který vedeme s Yvonnou na FSS (Jirka tam též kdysi chodil...).

tož, pěkný profánní svátek, šábes a neděli! Vivat Lisabon!
 jeník

PS. (od již staršího mírně nevrlého pána, jako námět pro budoucnost)
Trochu mně mrzí, že tam není zmíněná nezbytnost vrátit se ke koncentracím CO2 pod 350 ppm (tj. nereálnost toho, že by ty nad 400 ppm mohly splnit cíl UNFCCC) ani ukládání uhlíku ze zuhelnatělé biomasy do půd. O obojím jsem na podzim a v zimě dost informací nabízel. A obojí by POK odlišilo od toho, co se od AR4 pořád omílá. Pomohla by i zmínka, že světlo v noci je jedovaté (a že řádové šetření s ním znamená tudíž ochranu zdraví, ba i lepší pohodu -- o tom mám text z prosince, http://amper.ped.muni.cz/light/texty_pdf/paradigma.pdf). Ale je mi jasné, že tím, že to někam jednou napíšu (ač na Internet místo černou křídou do komína), nezměním nejen obecné povědomí, ale ani povědomí té skupinky, která se tím mitigací doopravdy zabývá. Měl jsem holt na POK pracovat o půl roku dřív...