Pravý sluneční čas

> Jsem účastníkem astrologické olympiády a nevím si rady s jedním úkolem.
> Mám zjistit pravý sluneční čas pro Hvězdárnu Valašské Meziříčí, má-li
> Štefánikova hvězdárna v Praze pravý sluneční čas 11h 12m 13s. Můžete mi
> prosím poradit postup?

Můžeme.

A pro jednoduchost hned i poradíme, ale to by mohl zkusit každý, kdo zná
zeměpis alespoň na úrovni základní školy, pokud se nelekne sousloví
,,pravý sluneční čas``.

Pravý sluneční čas je ve vybraném místě na Zemi čas takový, který tam
ukazují nejjednodušeji zkonstruované sluneční hodiny -- přesně ve dvanáct
hodin onoho času je tam Slunce právě nad jihem.

Zamyslete se nad tím, kolik by ukazovaly jiné takové hodiny, které by byly
v jiné zeměpisné délce. A pak nad tím, jaká je zeměpisná délka obou
hvězdáren.

s pozdravem
 Jan Hollan
  Hvězdárna v Brně