poznámka

Vážený pane doktore,
jsem velmi ráda, že jste došel ve své stati "K započaté české diskusi o venkovním osvětlování", reakce na článek Muchové, ke stejným závěrům jako já. Při dodržení Vašich požadavků na použité stožáry a svítidla neúměrně vzrostou investiční náklady na stavbu. Ve svém článku jste již neuvedl, že k dosažení stejných výsledků jako já (nemluvě o vozovkách s R1, které vlastně u nás skoro neexistují), použití nižších stožárů znamená malé rozteče světelných míst, tudíž mnohem více základů stožárů a všech osvětlovacích prvků, následně zvýšené náklady na údržbu.
Jako projektant mohu případně souhlasit, ale jako majitel zařízení, které financuji, asi ne. Není mi známo, kde obce, majitelé a provozovatelé osvětlení, vezmou potřebné finance na tyto náročné soustavy. Také je mi záhadou, jak docílíme světlých povrchů vozovek, když v naší republice je většina vozovek asfaltových nebo z obalované drti. Pokud je mi známo, jako prostému občanu, nejsou v tomto státě finance na řádnou údržbu stávajících vozovek, je problém opravit výtluky natož pořídit všechny svršky nové. Možná se budou vozovka natírat na bílo, světle šedě? Bílá není vhodná, mohla by vzrůst odražená složka světla. Domnívám se, že i tyto nátěry jsou velmi finančně náročné, jedna dopravní šipka na vozovce stojí cca 6000,00 Kč.
Promiňte, že obtěžuji, ale neodolala jsem nereagovat.
Také obdivuji, že jste sám vypracoval návrh prováděcí vyhlášky k "Zákonu o ochraně ovzduší", dobrým zvykem je, že takové důležité dokumenty zpracovává komise odborníků z různých oborů dané problematiky. Blahopřeji.
S pozdravem Muchová