RE: [SMPH] otazocka

On Wed, 9 Jan 2002, Hubner Dusan wrote:

> Dakujem za odpoved.
> Viete mi este upresnit pribliznu dobu zmeny sklonu rot. osi? Tych +-1,3
> stupna za aku dobu?
> 	Vdaka

Ja jsem ted odpovidal na otazku o Milankovicovych cyklech, a vystavil jsem
pri te prilezitosti obrazky, kde jsou i sklony osy Zeme k ekliptice. Vse
je v adresari
  http://amper.ped.muni.cz/gw/articles
 (obrazky se sklony atd. v adresari graphs)

Skon osy osciluje v cyklu delky  0,04 Ma, s menici se amplitudou.

Obrazky i cely starsi clanek (ceska verze clanku, ne novych obrazku, je
v clanky misto articles), vse je spocteno programy citovanymi v clanku
(tj. zrejme z Bureau des longidudes)). V obrazcich je i excentricita, nyni
prtava a dale se zmensujici (tu mene vyhlazenou ukazal ale uz i Mira
Broz).

zdravi jenik