Re: vyfotit či vidět hvězdu

Vážený pane,

jde-li o něco z kategorie, že se "kupuje" pojmenování hvězdy, tak to bývají vesměs hvězdičky tak slabé, že se vidět nedají, natož v Brně. Jediné, co jde nějak udělat, je vytisknout si kousek nějakého fotografického hvězdného atlasu, který je k dispozici na internetu. To u nás snadno uměl jen kolega Rudolf Novák, který ale už na hvězdárně
není zaměstnaný.

Kdyby to bylo naléhavé, tak bych to snad zvládl i já, ale musel bych se to chvíli učit. Jsem teď trochu moc zaneprázdněný jinými věcmi.

Nové vyfotografování u nás moc reálné není.

"Prodávání hvězd" je čirý podvod, akorát že se z lidí netahají částky, které by je zruinovaly. Více viz můj starý dopis
   Linkname: koupit hvězdu

s pozdravem
 Jan Hollan, Hvězdárna v Brně

Dobrý den
Chtěl bych se zeptat, jestli je možné najít pomocí vašeho dalekohledu jednu hvězdu na obloze a jestli existuje nějaký způsob jak ji vyfotit nemusí být detailně vyfocena jen aby byla vidět co nejvíc to jde .Níže zasílám souřadnice polohy této hvězdy . Je-li to možné rád bych tuto fotku vlastnil a chtěl bych se zeptat na kolik by tato fotka vyšla s posláním nebo vyzvednutím na mou adresu . Jestli existuje způsob ,jak toto získat co nejdříve . Chtěl bych se popř. zeptat je-li možné se někdy domluvit na termínu , kdy bych ji mohl spatřit vlastním okem přímo u Vás (pokud je to možné do konce roku) .Je to pro mne velice důležité . Děkuji

Souřadnice:
RA: 2h 8m 20,6s
DEC: +7° 8' 44,4"

Maďa Aleš