fáze Měsíce 2011

Vážený pane Hollane, dobrý den. Po telefonické domluvě posílám žádost o zaslání přesných dat, kdy budou v roce 2011 úplňky, ubývání měsíce, nov, přibývání měsíce. Zkrátka jak jsou v kalendáři označené tyto dny prázdným kolečkem, černým kolečkem a podobně. Nebo jestli existuje nějaký web, kde by to bylo prosím přesně. Našel jsem několik webových stránek a v každé je to jinak, rozchází se to třeba až o dva dny. Měl jsem laicky za to, že to sedí nebo by mělo sedět přesně na den či na minutu. Děkuji pěkně za případné informace. S pozdravem Radek Duchoň MF DNES Vary.

Vážený pane redaktore,

k té možné přesnosti viz ev. můj dopis
   Linkname: Faze Mesice v ruznych mistech Zeme

Pro rok 2011 a chlup předtím a potom je čerstvá tabulka z mého programu Moon dostupná v adresáři
  http://amper.ped.muni.cz/jenik/astro/results/

Nejde ve skutečnosti o online výstup z programů, které jsou o adresář výše, pustil jsem ten program přímo jako uživatel počítače, php rozhraní k programu moon jsem ještě nenapsal. Je ale v přeložené formě pro linux i windoze dostupný z adresáře
 http://astro.sci.muni.cz/pub/hollan/programmes/

Tabulka je pořízená jedním šmahem a má tak trvale "zimní čas". Ve skutečnosti bude ve všech případech od začátku dubna do konce října platit čas letní, o hodinu větší -- datum, jak jsem se díval, to ale neovlivní.

Dělával jsem v minulosti kalendáře tak, že ty značky pro fáze nebyly zobrazeny na řádku, ale na patřičné poloze na časové ose (dělítka mezi dny jsou půlnoc, prostředek rubriky poledne, vytištěný kalendář tak vlastně spojitou časovou osu poskytuje). Někde bych to asi našel, kdyby bylo potřeba.

s pozdravem
 J. H.
RNDr. Jan Hollan, Ph.D.
              Hvězdárna a planetárium Mikuláše Koperníka v Brně
Kraví hora 2, CZ - 616 00 Brno                               5 41 32 12 87

                                  domů:
Lipová 19, 602 00 Brno                                       5 43 23 90 96

               spolupracovník Ekologického institutu Veronica
Panská 9, 602 00 Brno                                      www.veronica.cz

e-mail: hollan@ped....cz             http://astro.sci.muni.cz/pub/hollan
Hvězdárna a planetárium M. Koperníka v Brně, příspěvková organizace
Kraví hora 2, 616 00 Brno
telefon +420 541 321 287
fax +420 541 233 389
http://www.hvezdarna.cz
--
IČO: 00101443

Příspěvková organizace je zapsána v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně v oddílu Pr, vložce číslo 17.

Hvězdárna a planetárium Mikuláše Koperníka v Brně, p. o. je příspěvkovou organizací zřízenou statutárním městem Brnem.