Re: [IAN] glacialy a interglacialy

vl na email... vl na email...
Pátek Únor 16 14:43:52 CET 2007

Poněkud zvláštní: doba ledová nám tedy nehrozí x let, ale přírodní oteplování není možné. Proč? Já už nevím, kdo nám to kdysi říkal, zda to bylo v  přednáškách meteorologie nebo fytocenologie nebo jiných, ale někdy na začátku padesátých let byly vyslovovány obavy ze skleníkového efektu (a z vlivu atomových testů atd) a někdo z profesorů právě to (odvážně, protože zo nebylo v souladu s oficiální teorií) namítal: jsme na začátku interglaciálu a v předchozích u nás bylo "tropické" podnebí, takže oteplování nastane, ať lidstvo dělá cokoli. Tehdy byly ještě v čerstvé paměti prognozy, podle nichž např. vysokonapěťové rozvody el. proudu měly vyvolat extrémní sucho, války (první světová)  naopak deště, takže skepse k takovým předpovědím byla dost rozšířená.  VL