[IAN]Venuse

Slunečko Martin msluneck na itsys...
Středa Červen 9 07:47:17 CEST 2004

:-) Vezme se dalekohled, na okularovy konec se pripoji zenitovy hranol s okularem, podle stinu dalekohledu se zamiri na slunicko a zaostri :-)  Jednak je dobre pouzit okular, na kterem ti tolik nezalezi (vsechny necistoty se napecou na opticke plochy...), jednak se to musi hlidat, kdyz prijde nekdo novy, aby se nesnazil koukat do okularu ;-)

Prostym otocenim hranolu o 90 stupnu jsme docilili projekce na stenu :-) Pouzil jsem okular, ktery dava zvetseni cca 16x, a pri vzdalenosti okularu od stropu/steny kolem dvou metru mel slunecni kotouc prumer neco pres 20 cm, s uspokojivym jasem.

Martin, obdivovatel oblohy