[IAN]hadanka: proc je ted patek

Peter Begeni PBegeni na usske...
Úterý Červen 8 11:31:22 CEST 2004

No o tej bohyni Freya som vedel len nahodou. V poslednej dobe som hladal vsetky mozne mytologicke bytosti, ktore su spajane s duhou.
V celosvetovej mytologii som ich nasiel asi 70 a medzi nimi bola aj Freya. Freya ma totiz nahrdelnik zvany Brisingamen, ktory bol v niektorych mytoch povazovany za duhu. Takze tak som sa k nej dostal....

> Preco je teraz piatok? Ja by som povedal, ze podla germanskej bohyne Freya (tiez Frayja, Frija, Frouwa). Totiz nemecky Freitag a ang. Fridey pochadza od jej mena. A zaroven Freya znamena aj Venusa. No a kedze je dnes den Venuse, tak asi preto.

> svym zpusobem, samozrejme.
>
> Napoveda: o cestinu/slovencinu se neopirejte.
>
> jenik

no, to jsem ani nevedel, ze reseni jsou pro ruzne jazyky stejna...
vyborne, peto!