[IAN] Stridani dob ledovych

Breta Benes breta.benes na volny...
Sobota Červen 5 18:18:47 CEST 2004

From: "Michal SVANDA" <svanda na asu....cz>

> *** Taktez souhlasim. Drobny detail -- doby ledove se neopakuji po
> jedenacti letech. :-) Cili tento argument je svym zpusobem slepy a
> hluchy. Troufam si tvrdit, ze za "regulerni" dobou ledovou proste a

Ja jsem ten jedenactilety cyklus uvedl jen jako priklad. Kdyz dokaze Slunce
behem nekolika let podstatne ovlivnit podminky na Zemi tak,
ze je muzeme pozorovat prostym okem na onom parezu, jake asi zmeny
muze zpusobit v intervalu 100,000 let?

Z jakeho obdobi mame nejaka objektivni mereni aktivity Slunce?
10, 20 let? A z toho chcete vyvozovat zavery pro interval
treba 100,000 let?

> jednoduse nebyly zmeny zariveho vykonu. Uz proto, ze jejich prichod je
> kvaziperiodicky a pomerne dobre souhlasi s jednou z Milankovicovych

A co kdyz Slunce ma krome jedenactileteho cyklu i jine - nam dosud
nezname cykly?

Nemeli bychom vsak asi ani opomijet starsi theorie pricin vzniku dob ledovych.
Napriklad pruchod nasi slunecni soustavy prachoplynovym prostredim.

MJD 53161.750000, Breta, astronom amater.
---
... Ziadny virus nie je taky ucinny, aby sa vyrovnal MS-DOSu.