[IAN] Re: rychlost svetla

Milan Zamazal to-news-ian na zamazal...
Pondělí Březen 17 13:13:32 CET 2003

    BB> Myslim, ze to neni ani postulat, ani axiom. Po prvnich overenich
    BB> dusledku Specialni Theorie (napr. staceni perihelia Merkurova,
    BB> Michelsonuv experiment) zrejme musime konstatovat, ze tato
    BB> theorie je zalozen jen na faktech.  Takze to uz vlastne neni
    BB> zadna theorie.

Ha, ha, takových "jednoznačně platných" výsledků "založených jen na
faktech" už bylo :-).  Co tak třeba v = v_1 + v_2 ? :-)  Já bych pro
jistotu zůstal u toho že fyzikální teorie založené na matematickém
aparátu jsou vždy založeny na umělých axiomech, které více či méně věrně
mohou odrážet "skutečnost".

Mimochodem, to stáčení perihelia je důsledek speciální nebo obecné
teorie relativity?  Pokud speciální, lze nějak stručně laicky říct, proč
k němu dochází?

Milan Zamazal

--
Wasting somebody else's time strikes me as the height of rudeness.
						      Bill Gates