[IAN] Re: [IAN] Columbia - 386

Petr Scheirich Petr.Scheirich na seznam...
Sobota Únor 15 23:23:38 CET 2003

Ahoj.
Ona je modernizace a modernizace. Premenit neco
tak sloziteho jako je raketoplan v neco uplne
modernejsi asi nejde - to uz by mozna bylo
levnejsi (a efektivnejsi) vyvinout to cele znovu.

Ale jinak se v jistem smyslu i modernizuji -
motory by mely vydrzet asi 100 startu a vymenuji
se mnohem casteji, a pokud se nepletu (ale mozna
ze ano), stoupla jejich vykonnost (pri stejne
spotrebe paliva) od prvnich modelu uz 1,5x.

Stejne tak Atlantis dostal pred tremi lety uplne
novy moderni "skleneny" kokpit, takze uz to tam
nevypada jak v "Apollu", ale jako v luxusnim
dopravnim letadle :-). Pekne je srovnani stareho
kokpitu v Columbii s novym v Atlantisu v tomhle
clanku:
http://www.space.com/businesstechnology/technology/sts101_new_cockpit.html
A to urcite nemluve o tech dalsich drobnych, ale
dulezitych vecech, ktere nejsou tak na ocich,
takze se o nich moc nepise.

Petr

psch7513 na mbox....mff.cuni.cz