[IAN] Columbia

Peter Begeni PBegeni na usske...
Pondělí Únor 3 09:57:41 CET 2003

mise
- no pristavanie hocicoho je najriskantejsia cast misie. Ci to uz je
lietadlo, druzica al. reketoplan.

Ta toxicita ulomkov je asi sposobena palivom.

Dobrý den!
Zpráva o zřícení raketoplánu mě docela šokovala. Myslel jsem si, že
sestup raketoplánu není zas až tak riskantní částí mise. Nechtěl bych
být teď kosmonautem, který se chystá na svůj let ...
1) V televizi proběhla zpráva, že NASA upozorňuje sběrače kuriozit, že
úlomky z raketoplánu jsou toxické a tedy životu nebezpečné. Myslím
si, že toto sdělení je jen "drobná lež", aby se úlomky dostaly k vědecké
expertize. Nebo mohou být opravdu toxické?

2) Už dříve mě udivilo, že v době Pentií je (myslím) Hubblův teleskop
osazen procesorem 386. V případě raketoplánu Columbia byl počítačový
systém opravdu tak zastaralý, jak sdělovala media?

3) Ví se už, co bylo příčinnou této tragedie?

Vlastík Malý, Brno