[IAN] Re: [IAN] Velka encyklopedie vesmiru

Peter Begeni PBegeni na usske...
Pátek Červen 14 11:35:02 CEST 2002

no mne ani tak neide o to, ze by to muselo byt vytlacene knizne. Napr. spominany slovnicek pouzivam
dost castu, ked si chcem upresnit alebo porovnat definiciu niejakeho pojmu a som na i-nete. No a mnohokrat som tam
hladany pojem nenasiel - a aspon ja osobne by som tam ten pojem pridal, ak by tam chybal a zistil by som si ho niekde
inde. Ale muselo by to byt on-line, leb uz som raz posielal pripomienky e-mailom a to nie je ono - viac krat sa mi to uz nechcelo.
No a zaroven by ma potesilo, keby som ku kazdemu pojmu som nasiel aj pripadne pripomienky od inych ludi - hned by som mal v
tom jasnejsie. Na to, ze sme dost male krajiny by mohla byt taka encyklopedia dost prehladna - nebolo by vela
ludi, ktori by to chceli niejakym sposobom sabotovat (ak by sa vobec niejaki nasli).

>>> Petr.Scheirich na seznam... 06/14/02 11:00 >>>
PB:Ved na tom sa netreba nic dohadovat. Staci ak
sa najde jeden, ktory to spravi :-).

Jeden muze udelat web, kde to cele bude probihat,
ale pak je treba jeste spousta dalsich lidi,
kteri tam ty svoje nazory a encyklopedicka hesla
budou pridavat. A v tom je ten problem. Nerikam,
ze by se takovi nenasli, jenze nikdo to nebude
delat, dokud si nebude jisty, ze to dilo pak
bude ve vysledku kvalitni a skutecne VYJDE
tiskem. Takze je nutne, aby se na takove veci
dohodli lidi, kteri se znaji a duveruji si,
predem...

V jistem smyslu treba plni tento ucel IAN.
Ackoliv nejde prave o encyklopedii, kazdy rok
vychazi vetsina jejich clanku tiskem jako
Antirocenka, coz je velmi velmi pekne dilko. A
presto je obtizne (coz Jirka muze jiste potvrdit)
presvedcit autory, aby nejaky ten clanek napsali.

Astronomicky slovnicek na
http://projekty.astro.cz/adict skutecne, zda se,
vzkveta, ale uniklo mi, ze by snad mel vyjit jako
knizka (z pocatku to bylo spise naopak, hesla do
nej byly z knihy prevzata).

Zdravi Petr