[IAN] diakritika

Ales Prochaska prochaska na alsoft...
Středa Červenec 10 11:10:03 CEST 2002

... jsou prasata [1] ... a banda bastliru [2].

> Jenom vy jste letadlo... :-)

Ne, ponorka.

> Svet neni dokonaly a s pocitaci prisli ti, kteri diakritiku
> nepouzivaji. Kdyby to byli Cesi, zrejme by CSCII (Czech Standard
> Code for Information Interchange) tabulka vypadadala jinak.

To jo, ale problem s vice nez 256 znaky by zustal. A tyka se to i
amiku, ti take obcas potrebuji mene bezne znaky.

> Takze si za to muzeme sami, meli jsme byt prvni :-)

Myslim, ze by to dopadlo stejne zle.

> Ale vazne, micha se tu dohromady nekolik veci -- vice znakovych sad
> (azbuka a cestina, napriklad) v jednom dokumentu je vzdycky problem,

Ale vzdyt to je jen jedna znakova sada - UNICODE potazmo ISO 10646.
Kdyz ji neumi autori software spravne pouzivat a zaplatuji i to, co
jde udelat primo, tak plati [1] a [2].

> pokud by definice znaku nebyla primo soucasti dokumentu (muzeme si
> psat v PostScriptu nebo v PDF, ze). To k odpovedi na mail v azbuce.
> Dalsi problem je, ze nekteri nejmenovani mailovi klienti i pri
> spravnem nastaveni do hlavicky zapisuji sice spravnou znakovou sadu,
> obsah ale neodpovida. Konkretne se mi to stalo s Outlookem (verzi
> nevim), ktery tvrdil, ze je vse v ISO-8859-2, a ve skutecnosti to
> byla CP1250... Dalsi veci jsou ruzne zpusoby kodovani znaku s
> diakritikou...

No vzdyt to rikam. [1] a [2].

> [...]
> diakritiky" (takze bychom nemuseli menit sve psaci algoritmy, ale
> mail by odesel bez tech hacku a carek) a na strane serveru by
> inteligentni programek vybaveny znalostmi ceskeho tavroslovi a
> syntaxe znamenka pekne doplnil v pozadovane znakove sade. Navic by
> stihl opravit preklepy a hrube chyby, a take by rozclenil text do
> odstavcu, pripadne vytvoril jeho abstrakt, aby se ctenar nemusel
> zatezovat ctenim dlouhych mailu, ktere ho nezajimaji, jako je napr.
> tento.

> Mimochodem, zapomneli jsme proprat Apple MacIntosh...

Jo, macouni, ty zaplatujou uplne stejne.

> Martin Slunecko

Ales Prochaska