[IAN] Re: Vybuchnu? :)

Pavel Adamek pavel.adamek na ima...
Pondělí Leden 21 10:59:41 CET 2002

>neodolal jsem a za googlu jsem zadal hledat "Human body in vacuum".
>
>http://imagine.gsfc.nasa.gov/docs/ask_astro/answers/970603.html
>
>:) Takze, kdo jde prvni?

Nejdřív mě překvapilo, že ke ztrátě vědomí dojde už po 15 s,
říkal jsem si, že člověk přece vydrží bez dechu déle,
a to i při výdechu.
(Schválně si to zkuste sami - bez předchozí hyperventilace
vydechnout a zadržet dech - 30 s není problém.)
Ale pak jsem si uvědomil,
že i při výdechu zůstává v plicích zbytkový objem vzduchu
a z něj se zřejmě stále nějaká ta troška kyslíku získává,
zatímco ve vakuu není v plicích ani tento zbytek.

Mimochodem, zajímalo by mne,
jak dlouho by vydržel ve vakuu tuleň nebo dokonce vorvaň,
když jsou schopni vydržet bez dýchání desítky minut.

      Pavel