[IAN] Svetlo

Peter Begeni PBegeni na usske...
Pondělí Únor 25 11:05:42 CET 2002

Co by z toho ten ucitel mal? Asi to, co z toho ma vcela, ked vravi ostatnym, kde so dobre kvety (ale sice to ma vrodene).
Alebo vtaci ktori "povedia" ostatnym, ze ked odletia na juh, tak tam je viac potravy. Je to pud sebazachovy, ktory chrani nie
len jedinca ale aj cely druh.
Nie som proti zvieratam, som proti tyraniu zvierat, je pravda, ze clovek svoje postavenie v prirode zneuziva. Ale som
aj proti tomu, aby sa to neprehanalo aj opacne a pripisovali sa vsetky ludske vlastnosti zvieratam.
V celej prirode su odjakziva zvierata potravou pre ine zvierata a pod....
Ale je to dost mimo od atronomie, co ... ?

Ja nechci zvirata polidstovat, ale to ze jde jen o reflexy, odmitam. Proc by
opice ucila sveho kamarada znakovou rec? Co by z toho ten "ucitel" mel, ze
sveho "zaka" nauci posunkovou rec?
Kdyz umi vyjadrit pocity, tak to nepremysli? Ja myslim, ze cloveka od zvirat
oddeluje jen rec. Kdyby zvirata umela mluvit, myslim, ze bychom meli velmi
brzy zvireci parlament, tak jak to bylo v Arabele II :-) Co je podle vas
tedy vedomi? Vy si myslite, ze clovek ma v prirode vysostne postaveni? Mozna
ano, ale myslim si, ze jej dost zneuziva. Zrovna ted byl v novinach clanek,
ze v Indii nasli "Maugliho". Jde o asi 7 leteho hocha, ktery zil mimo
civilizaci a je na urovni 3 leteho. Neumi mluvit a ma zvireci chovani. Je to
clovek nebo zvire?
Vlastik