[IAN] Re: [IAN] Model slune n¡ soustavy v Opav

Petr Scheirich psch7513 na mbox....mff.cuni.cz
Středa Duben 10 20:02:09 CEST 2002

Ja osobne bych Pluto jako planetu uz davno odepsal. :-)
Jenze ono to ma i dalsi stranku veci a to napriklad tu, ze loni v
kvetnu se mi podarilo pozorovat Pluto ve 30 cm Dobsonu na
hvezdarne v Upici (trvalo mi asi 3/4 hodiny, nez jsem ho nasel) a
dodnes to povazuju za jeden z nejhezcich astronomickych zazitku,
prestoze to byla jen slaboucka hvezdicka na hranici viditelnosti.
Prece jen, posledni planeta je posledni planeta...
I kdyz, muzu rovnez rikat, ze jsem videl nejvetsi teleso Kuiperova
pasu, ze :-) A to by pro me, budouciho "planetkare" mohlo mit
jeste vetsi cenu :-)
Ale pokud bych chtel spatrit (okem) Varunu, druhy nejvetsi objekt z
K.P., musel bych mit dalekohled o prumeru 2 metry.

Zdravi Petr