[IAN] Promenne hvezdy - o co vlastne slo

Petr Sobotka sobotka na monoceros....muni.cz
Středa Březen 28 14:41:22 CEST 2001

Vsechny zdravim,

zda se, ze diskuze o promennych hvezdach konci. Uz se objevuje nove tema -
slunecni skvrny. Pred chvili jsem tu nejvetsi skupinku videl pres filtr
pouhym okem! Bylo to prvne v zivote a mam z toho uprimnou radost.

Mozna, ze cela diskuze o promennych hvezdach byla zbytecne ostra, ale ze
strany promenaru to bylo proto, ze jsme meli dojem (mozna jen
velmi subjektivni), ze svym clankem Jirka schazuje nasi praci, ktere
nekteri z nas venuji spoustu hodin denne.

Prestoze nenesu odpovednost za nazory jinych lidi, chtel bych abyste
prijali mou omluvu za predposledni email Pavla Marka, ktery byl hodne od
srdce a plne pod vladou emoci. Stejne jako Jirka, ma i Pavel i vsichni
ostatni co zde diskutovali dobre a spatne vlastnosti. Podle me je Pavel
skvely clovek a to same muzu rict i o Jirkovi.

O cem byla tato diskuze asi nejlepe vystihuje dopis, ktery mi vcera prisel
od ctenari IAN, ktery se pred nekolika mesici zacal zabyvat promennymi
hvezdami:

> Cetl jsem i Vasi diskuzi na clanek v IAN. Osobne pana Duska neznam ale z
jeho dosavadni publikacni cinnosti mam dojem ze amaterske pozorovani vzdy
podporoval. Je skoda ze s Vami svuj clanek nekonzultoval,zvlaste kdyz
pusobite na stejne hvezdarne.
> Je jasne ze stale vetsi pocet amateru si bude postupne porizovat CCD kamery
a pozorovat na vyssi urovni  ale urcite by se nemelo rikat - stop nema to cenu
pockejte az na to budete mit a teprve potom neco delejte. A urcite je lepe
hledat jak to jeste jde, nez psat o tom jak uz to nejde.
>Josef Masnicak

Jirka dnes poslal svuj posledni email a jako treti bod uvedl:

>Z cele diskuze si bohuzel odnasim jedno horke ponauceni, ktere --
vzhledem k tomu, ze uz nemam, co ztratit -- mohu rici nahlas: Mezi nami
jsou pekni hlupaci, kteri nedokazi vecne diskutovat.

Ja myslim, ze od vecne diskuze se odchylovali strany obe.

S pozdravem
Petr Sobotka