[IAN] prestrelka neskoncila

Petr Sobotka sobotka na monoceros....muni.cz
Úterý Březen 27 19:10:07 CEST 2001

Ahoj Jirko,

> 1. Probudte se! Clanek o promennych hvezdach neni ani muj nejslavnejsi, ani
> nejdiskutovanejsi a ctenari IAN nebudou na jeho reakci ani nijak nazhavene
> cekat. Diskutuje zde 10, mozna 15 lidi... Skutecne intezivne pak jeste mene.

Ja jsem v emailove diskuzi teprve asi 14 dni, ale takovuhle debatu jste
tady asi nikdy nezazili? Ja myslim, ze se na to jen tak rychle
nezapomene. Kdyz nekdo neodpovida, nediskutuje, neznamena to, ze
necte. Krome diskuze zde mi chodi take rada soukromych emailu...

> A navic, svet pobezi dal, at napisete cokoli.

Doufam, ze toto neni Tvuj prisup ke psani clanku?

Nekteri z Vas si napriklad
> [...]
> pritom musim konstatovat, ze se s nimi prakticky ztotoznuji. Obzvlast s
> nasledujicimi dvema sdelenimi B. Skiffa: "Aniz bych zatracoval visualni
> pozorovani, musim odhajovat, ze amateri udelaji astronomii vetsi sluzbu,
> kdyz budou pracovat se strednima CCD kamerama s teleobjektivem nebo malym
> dalekohledem s filtry... Moho vam z osobni zkusenost rici, ze pokud
> naznacite na foru pozorovatelu promennych hvezd (AAVSO ci VSNET) ze nejsou
> vizualni pozorovani nadale uzitecna, budete oznackovan jako kacir." Neni
> tohle silny argument pro podporu meho clanku? Ale chapu, ze rozbor jinych

Jiz jsem reagoval...

> [...]
> sefredaktor dovoli?)" Odpoved: Petre, pokud mne pament neklame, uz pred lety
> jsem te zadal o nejake clanky na toto tema -- vysli dva, nebo tri, pak si o
> vlastni ujme prestal psat. Pokud budou psany pro ctenarskou obec IAN, pak
> samozrejme budou vychazet i nadale. Musi vsak drzet jistou (a ja nezakryvam,
> ze nizsi) uroven a styl. Ale to plati i pro vsechny ostatni. Dokazete-li
> napsat ctivy prispevek, ktery ma hlavu a patu, je prosty beznych chyb a je
> vice mene v poradku i po stylisticke strance, pak se do toho dejte.

Jirko, ja jsem prestal psat do IAN, protoze jsem se stal sefredaktorem
Persea a vsechno co napisu jde do nej, popr do Cirkularu MEDUZY. Da mi to
dost prace napsat nejaky clanek. Navic promenne hvezdy se sakra spatne
popularizuji... Ale pokud mas zajem, muzu obcas neco zajimaveho pupularni
formou napsat...

> 4. Znovu opakuji svuj postoj k vizualnim pozorovani promennych hvezd:
>
> - sehrala vyznamnou historickou roli

ANO, ale jeste nebyla uplne nahrazena CCD, takze tu roli maji stale, i
kdyz se postupne zmensuje.

> - i dnes jsou stale jeste uzitecna, avsak velmi omezene, navic s velmi tezko
> publikovatelnymi vysledky
ANO, zalezi na typu promennosti a mnoha jinych okolnostech,
napr. narodnosti autora!!!

> - pokud chce nekdo vazne prispet k vyzkumu promennych hvezd, musi se
> orientovat na CCD
Pokud ma nekdo penize a je kutil, mohou jeho CCD mereni prinest vetsi
vedecky vysledek nez vizualni data. Ovsem naucit se delat dobru fotometrii
je velmi narocne!

> - jakekoli pozorovani promennych hvezd je zajimave z didaktickych duvodu
ANO
> Tohle jsou zavery, ktere jsem se snazil koncentrovat do shrnuti za mym
> prispevkem. Na jeho obsahu NADALE TRVAM, navic ma KONSTATOVANI POTVRDILI I
> DALSI.  To, co jsem uvedl na zaver sveho vcerejsiho e-mailu, BYLA ZMENA
> FORMULACE, aby byl zaver PRESNEJSI, nikoli zmena stanoviska.

Petr Sobotka