[IAN] prestrelka neskoncila

Jiri Dusek dusek na hvezdarna...
Úterý Březen 27 11:28:17 CEST 2001

Soukromym kanalem jsem dostal dle meho nazoru velmi trefny e-mail od Tomase
Grafa, vedouciho ostravske hvezdarny a planetaria. S jeho svolenim ho
posilam i do teto diskuze. Jirka Dusek

----------------------------

Ja bych tu debatu ukoncil, proboha co jasnejsiho jsi jim mohl naservirovat
nez ta zahranicni vyjadreni.

Ale ten problem je jeste jinde. Mnozi z tech oponujicich diskutujicich maji
pocit, ze dela velkou vedu, vnitrni pocit. Na tom neni absolutne nic
spatneho. Ovsem odmitaji respektovat praxi recenzovanych vedeckych peroidik.
Jsou pilni, sikovni, pracoviti, obetavi .... To urcite ANO. Jenze takove ja
znam i treba astrology, numerology atd..., kteri poctive drou.
Jestlize chci hrat fotbal, tezko obstojim, pokud budu ostatni presvedcovat,
ze "muj fotbal" se hraje v plavkach, bruslich a s hokejkou. Prece neni
mozne, aby profik zjistoval verohodnost pozorovatele. A znat se mohou lidi
jen na malem piskovisti. Proto se tomu profesionalove brani, nikoliv dedenim
povery o spatnosti vizualnich pozorovani "z otce na syna".
Ja jsem si uz kdysi sam pro sebe udelal obecne rozliseni VSECH aktivit v
astronomii na vedecke, odborne a popularizacni. Vsechny stupne maji sve
opodstatneni, ale nemohou se zamenovat. Mnohe hvezdarny tak cini, a v tom
jasnem konstatovani vidim obecne nejvetsi prinos serie Tvych clanku.
Ja fakt tomu vic venovat momentalne nemohu, klidne neco z toho pripadne
pouzij. Obavam se vsak, ze moje slovo ma v te skupine diskutujicich nejakou
vahu.

Tom

Hvezdarna a planetarium Mikulase Kopernika v Brne
www.hvezdarna.cz
Kravi hora 2
616 00 Brno
telefon: 05-41 32 12 87