MEDUZA: Re: [IAN] Promenne hvezdy - shrnuti II

TN TRADE - Pavel Marek pavel na eastnet...
Pondělí Březen 26 16:19:13 CEST 2001

>Naprosto jsem nyni pochopil tvou situaci i situaci vsech ostatnich lidi,
>co se venuji sledovani promennych hvezd. Leccos jsem tedy pochopil uz
>drive a jen u tebe jsem se obaval, ze pres samou zast nejsi schopen napsat
>normalni odpoved. Mylil jsem se a mel bych se za to omluvit. Vlastne je mi
>ted vas opravdu lito, protoze vy delate neco, co ma dnes obrovsky vyznam a
>nekdo jiny vas v dulezitem a ctenem clanku opomiji. Asi nejtrapnejsi by
>byly opravdu dopisy typu "na IAN jsem cetl ... tak co mam pozorovat?".

Jak rikam, zadnou zast vuci nikomu nemam. Skutecne to nemam za potrebi,
nebojuji o misto v astronomii a jedna se mi predevsim o vec samotnou a to
meho hezkeho konicka, ktere mu obcas venuji par hodin nebo noc. Pokud by jsi
cetl vsechny me prispevky a mozna i mne znal, pak to pochopis snad hned...
Ono vytrzeny email ci radek z kontextu muze znamenat uplne neco jineho....
Jinak omluvu samozrejme prijimam i kdyz podobne narazky proste poustim
jednim okem do vnitr a druhym ven :-)))) Myslim, ze proste o tom to neni...

>Chapu jak je cloveku, co obetuje tolik casu u dalekohledu v domeni, ze
>dela neco uzitecneho (a urcite se o tom jen nedomniva) a pak mu nekdo
>rekne, ze je to zbytecne.

Ja proste branim praci lidi (Petr Sobotka a spol. zejmena), kteri venovali
stovky ci desetisice hodin rozjezdu projektu o ktery je vseobecne zajem
nejen mezi pozorovateli, ale i profesionaly... Vubec mi nevadi, kdy mne
nekdo za to vynada, protoze si diky nezavislosti na lidech kolem nich mohu
dovolit vice nez oni... Mohlo by se stat, ze kdyz oni napisi neco ostrejsiho
uz si treba nekde ani nezapozoruji... I takoveto vztahy znam...

>Naprosto take chapu, jak jsi to myslel s reakci na Jirkovy maily. Nemohu
>za nej mluvit.. IAN jsou neco jako jeho dite a proto je na ne trosku
>haklivy.. Vim ze uz kdysi se neco podobneho stalo, kdy IAN nebyly ochotny
>souhlasit s nazorem jinych.. ale u nich je to o to horsi, ze je cte
>opravdu moc a moc lidi.

IAN jsou skvelym mediem. Dokazali to co se nikomu nepodarilo. Jen mi vadi,
ze se nesnazi o podporu amaterske astronomie jako celku a vice o podporu
projektu svych a o tech ostatnich treba i mlci.... Staci se podivat do
linkovniku, ja osobne bych tam videl rad linky na vsechny servery v CR a SR
s touto tematikou... Ale to je rozhodnuti IAN a ja je plne respektuji...
Proste ja osobne bych se snazil vice podporovat amaterskou astronomii v
CR...

>Take pisu stranky venovane astronomii. Z hlediska profesionalu a aktivnich
>amateru museji vypadat smesne, ale dal bych za ne taky ruku do ohne. A ze
>tam mam taky takove polopravdy? Byl bych rad, kdyby ne .. no aspon ty moje
>cte velmi malo lidi ..

To se samozrejme muze stat kazdemu a vazim si kazdeho kdo cokoliv dela pro
tento obor, ktery mu nikdy nic nevydela, pouze do nej investuje svuj cas a
um vetsinou bez naroku na honorar, ale cim je server navstevovanejsi tim
musi vice zvazovat jakou ctenost a tedy i vliv maji jeho informace... Kazdy
dela co umi, nekdo si jen chce treba i vyzkouset jak to delat a zda to
dovede... Ja osobne podporuji vsechny nadsence a taky bych mohl rikat
NEDELEJ TO, NEMA TO CENU, JE TU IAN... Ale prave ta hrozna prevaha se mi moc
nelibi (je to vseobecny boj proti monopolu :-))) a proto se mi treba libi,
ze se snad uvazuje o vyraznem posileni serveru CASu http://www.astro.cz

>Je zvlastni, ze tve predchozi maily mi vyznely tak ostre a pritom jsem asi
>jako mozna ne jediny jen nepochopil podstatu, ktera musi nastvat asi
>kazdeho. Totiz absolutni nepochopeni ze strany Jiriho Duska. Tezko rict,
>proc...

To se muze stat, protoze ja pisi lidem, ktere znam a nekdo ne uplne
zasveceny muze pochopit veci jinak (a je to moje chyba a ja se za ni take
omlouvam), ale jak rikam, jedna se vzdy v principu o podstatu, bohuzel
nejsou nazory reflektovany ze strany kam to hlavne patri....

>Martin

Pavel Marek