MEDUZA: Re: [IAN] Promenne hvezdy - shrnuti II

TN TRADE - Pavel Marek pavel na eastnet...
Pondělí Březen 26 14:16:00 CEST 2001

>Hlasovani? Vyborny napad... Mily Pavle Marku, proc je tedy moznost

Muzes mi klidne tykat... Mozna se i zname :-))))

>a) ze clanek je "tak vynikajici a bez chyb" vyjadrena tak ostre a se zasti
>
>zatimco

Ano, to neni zast, ale skutecne rozcarovani... Vetsina lidi nesouhlasi,
reakci autora najdete v archivu, kde nepriznava, nic co mu ostatni vytykaji
a trva na svem podle jeho nazoru vynikajicim clanku bez chyb... Na dukazy
odpovi, ze zadne jeste nedostal... Jinak nemam vubec duvod byt jakkoliv
osobne proti autorovi, ba naopak. Znam ho dost dlouho (asi 15 let) a
neprichazime spolu prakticky do styku, takze ani zadne osobni vytky k nemu
nemam... (bohuzel se to nekteri jini snazi svesti timto smerem). A nemusi
mit strach, dokazu se bavit i velmi kotraverznimi osobnostmi, se kterymi
nesouhlasim da se rici ve vsem, coz on rozhodne neni... Do dnes nebyl
schopen uznat byt jedinou pripominku od lidi, kteri se danemu oboru venuji
rozhodne na vyssi urovni nez on... Pouze to je v tom, rozcarovani nad jeho
postojem....

>b) ze clanek je "ne zcela objektivni a zkreslujici" vyjadrena tak skvele,
>bez jakekoli zasti apod. proste "normalne".

Reakce od zacatku rikaji toto, ne ze je clanek je na nic, ale ze je
neobjektivni a nezkreslujici....

>Nezbyva mi nez priznat barvu. Clanek neni vynikajici a neni bez chyb, ba
>naopak. Je neuplny a zamlzujici, protoze je zameren na budoucnost. Dneska
>je takovy clanek nadcasovy a zbytecne brzo napsany v tomto duchu. Ale
>jednou to proste prijde a oko tu bude opravdu asi jen pro potechu
>astronoma (amatera?).

Tak to vidi skoro kazdy, bohuzel az na autora, ktery se domniva, ze
presunutim diskuze sem (diskutuje zde prakticky "nula" lidi, pokud nepocitam
ty, ktere do diskuze pritahli oponenti clanku protoze si to Jirka pral
(stale chce dukazy), zrejme situaci vyresi. Ja tvrdim, ze nikoli, vidim v
tom proste pouze snahu diskuzi ukoncit do ztracena a nic se proste
nestane... Proste clanek zustane "tak vynikajici a bez chyb". Jirka si uhaji
jmeno redaktora, IAN bude mit u vetsiny lidi dobre jmeno, protoze tuto
diskuzi skoro nikdo ani necte (v porovnani s poctem ctenaru)...

Bohuzel se neco zmeni ( u mne uz se rozhodne zmenilo) a to rozhodne ma
duvera v IAN co by kvalitniho nezavisleho media pro astronomii a bohuzel i v
Jirku, ktery nedokaze priznat chybu a rici "Sorry, myslel jsem to dobre,
napsal jsem to tak, ze to z toho nevypadlo, co s tim ?? Napiseme neco jineho
z druhe strany, kdo mi v tom pomuze ???". Nikdo nezpochybnuje, ze se duraz
stale bude vice a vice klast na CCD, ale vizualni astronomie zustane a to i
vedeckych oblastech. Porad budou oblasti, kde bude mit vizualni astronomie
sve vyhody...

>Proto mi nezbyva nez souhlasit s tim, co jsi ve sve posledni zprave
>napsal. Mas naprostou pravdu a tve argumenty jsou skutecne vecne, coz me
>tesi. Nemej to ale uz Jirkovi za zle. Jsem presvedcenym zastancem vyhod
>CCD a proto si dovedu predstavit, ze i Jiri Dusek, kdyz to psal, netusil,
>jake se dopousti chyby. Budiz mu odpustena, i tak udelal to nejlepsi co
>mohl - rozjel tento serial o amaterske astronomii.

Ja mu nemam za zle nic s vyjimkou jeho postoju k danemu clanku. Proste se mi
uz dnes tak moc nejedna o clanek, je videt, ze se IAN rozhodlo proste jinak,
nez zavadeci clanek nejak napravit, dnes uz se jedna i o povest IAN a jejich
autoru...

>Samozrejme, abych to tedy vyjadril jasne: hlasoval bych b) ale proc, kdyz
>obe moznosti vyjadruji totez, jen v jinem tonu?

To mu nerozumim, chces mi rici, ze a i b je to same ???? Tak to sorry, mozna
pro nekoho komu je to jedno nebo v te oblasti nedela... Ne nekomu, kdo
vizualnimu pozorovani a jeho zpracovani, podpore a projektum venuje i
vetsinu sveho casu... Jak by bylo tobe, kdyby jsi se necemu venoval napr.
3000 hodin rocne a spickovym zpusobem s dobrymi i publikovanymi vysledky a
pak by prisel nekdo, kdo v teto oblasti neudelal temer nic a rekl by, ze to
co delas je na nic, ze to nema zadnou cenu... Kdyby mel pravdu, pak by asi
nikoho nic nerozcilo, ale to ze to pravda neni, prave lidi, kteri se tomu
venuji opravnene nastvalo...

Ale snad uz vice mene na zaver, protoze si skutecne myslim, ze diskuze nema
smysl a kazdy uz rekl co chtel a je na danych lidech jak se s tim
vyrovnaji....

Abych se priznal, ve zkutecnosti je mi uplne jedno co IAN pisi (stejne si
budu pozorovat podle sveho), ale je mi neprijemne, kdyz se mne zacinajici
astronomove pozorovatele ptaji "Ma smysl vubec pozorovat ??? Na IAN
psali..." ... Z toho mi je trosku spatne... Autor si zrejme neuvedomuje, kdo
IAN cte a jake to ma nasledky....

Osobne mi je uplne co kdo a jak pozoruje, mohu s nim diskutovat o tom, zda
podle meho nazoru jsou jeho prace dobre ci spatne, zda maji nejakou hodnotu
ve vztahu k vede ci vyzkumu ci ne... Nekdo pozoruje jen pro potechu ducha a
oka a to neni vubec spatne... Ale rozhodne se mi nelibi povysovat neco nad
neco, jen proto, ze mi je dana oblast blizsi...

IAN mi dnes pripada trochu jako nase noviny, bohuzel v tom spatnem. Spravne
noviny maji cast se zpravami, kde popisuji co se deje atd. objektivne bez
nazoru, proste se stalo to a to... A pak maji oblast komentaru, kde
vyjadruji sve nazory na jednotlive veci, ale tam nefunguje cenzura a kazdy z
prispivatelu muze napsat svuj nazor... To ale zde nefunguje...

Pokud i prijmu nazor ze se jedna o nazor jednoho cloveka z jeho pohledu, pak
se jedna o komentar a pak by meli byt uverejneny nazory dalsich i
nesouhlasnych a to bez cenzury a diktovani co tam muze byt a co nikoliv.
Takze v tom pripadu se mi nelibi napr. nazor, ze by se tam pripadny autor
nemel vracet k Jirkovu clanku, ze by mel o tom mlcet atd. Nesouhlasny
komentar nemusi byt spatny komentar a muze byt o nekolik radu kvalitnejsi
nez ten puvodni....

Pokud je to ale nazor redakce ci celych IAN jako faktickeho pohledu tzn.
jako nezavisle astronomicke zpravodajstvi a informovani verejnosti, pak je
to spatne...

V obojim ale nebyl dodrzen princip novinariny, ale nic si z toho nedelejte,
nedela to ani 90% nasich novinaru, proste v clancich, ktere nejsou oznaceny
jako komentare, vyjadruji sve nazory a to je spatne... Je to pak bulvar a
ten zvysuje pouze citelnost, ale o jeho objektivite uz kazdy vi sve... Co
chce IAN zalezi na nich...

Pavel