MEDUZA: Re: [IAN] Promenne hvezdy - shrnuti II

MICHAL HALTUF haficheck na seznam...
Pondělí Březen 26 14:06:44 CEST 2001

Zdravim!

> Jsem velmi rad, ze je diskuse takova ziva, ale mam pocit, ze NIKDO NIKDY neni schopen vyprodukovat OBJEKTIVNI clanek. Resenim takove situace je prece publikovani MNOHA clanku na podobne nebo shodne tema a ne natlakove akce smerujici k tomu, aby autor sva tvrzeni odvolal (on by si to stejne myslel dal - ... a prece se toci! :-)). Staci si vzit lidovky nebo iDnes. Nestalo se mi, aby mi odmitli v IAN cokoliv publikovat, pokud nekdo takovou zkusenost ma, at ji sdeli ...

S tim se neda nez souhlasit. Co si pamatuju, myslim ze pan Simon mel problemy s otistenim sve polemiky na Ruduv clanek o predminule konferenci promennych hvezd, nemylim se?

> U nas fungujici skupina Eridanus vedena skutecnou osobnosti - Lukasem Kralem je OTEVRENA. Pokud kdokoliv chce venovat svuj cas promenkam, muze to udelat  pres CCD. Presto zadny naval neni.

Neni se co divit pri tech cenach - za 50000 Kc ziskas nastroj k mereni s presnosti kolem 0.02 mag. (po zapracovani mozna i 4 lepe, ale to je tak vsechno), za 5000 Kc si poridis slusny dalekohled a muzes pozorovat vizualne, po necelem roce je mozne vypracovat se na chybu pod 5 setin magnitudy. Preci jen trochu nepomer.
MICHAL