[IAN] Re: [IAN] =?iso-8859-2?Q?Re=3A=20=5BIAN=5D=20Promenne=20hvezdy=20=2D=20shrnuti=20 II?=

Zbynek Vecera vecera na iach...
Pondělí Březen 26 11:24:29 CEST 2001

Se zájmem sleduji diskusi o problému promenných hvìzd, jako poslední se do
ní pøihlásil pan Kameníèek a zcela  souhlasím s tím, že autoøi IAN  popisují
pozorování promenných hvìzd pøièemž vizualni pozorovani nekterych typu
promennych hvezd je zasluzna prace, ale s CCD je to lepsi. Dokonce jsem mìl
z èlánku v IAN  dojem, že se v IAN  snažili vyjím "amatérùm" natolik vstøíc
až se mi zdálo, že mìli špatné svìdomí z E-meilových "støetù" mezi "amatéty"
a "profesionály"  v dobì nedávno minulé.
   Podle mì diskuse okolo promìnných hvìzd je pouze zástupná, ukazující, že
kolik lidí se zabývá astronomii tolik názorù presentuji, nebo kdyby byla
vìcná, snad nikdo nemùže tvrdit, že oko je lepší a spolehlivìjší detektor
svìtla než CCD kamera.

                                                 Všechny zdraví  Zbynìk

At 10:49 26.3.2001 +0200, you wrote:
>Dobry den,
>
>sleduji diskusi kolem clanku o promennych hvezdach a mam z ni nasledujici
dojem:

>Podle redaktoru IAN byl clanek o tom, ze vizualni pozorovani nekterych typu
promennych hvezd je zasluzna prace, ale s CCD je to jeste lepsi.

>Podle jinych (zejmena promennaru) byl clanek o tom, ze bez CCD delaji
pozorovatele vetsinou zbytecnou praci. Muj dojem (i dojem jinych amateru, se
kterymi jsem o tom hovoril) byl po precteni clanku identicky.

>Z toho se mi zda, ze chyba byla skutecne spise ve formulacich a durazech
kladenych na ruzne udaje.

>Co se tyka objektivity, nestrannosti a nezaujatosti, myslim, ze noviny ji
neziskaji tak, ze jejich redaktor/i si poslechnou ruzne nazory a pak napisi
zcela objektivni a nestranny clanek. Jedina cesta je dat prostor clankum
ruznych autoru s ruznymi nazory (i mimo okruh redaktoru), a ctenar je pak
zvazi sam.

>Honza Kamenicek

Dr. Zbynek Vecera

Institute of Analytical Chemistry
Academy of Sciences of the Czech Republic
Head of Environmental Analytical Chemistry Department
Veveri 97
CZ-61142 Brno
Czech Republic
tel.+420541636168, fax. +420541212113