MEDUZA: Re: [IAN] Re: DISKUZE O PROMENNYCH HVEZDACH

TN TRADE - Pavel Marek pavel na eastnet...
Pátek Březen 23 15:53:47 CET 2001

>Ahoj Pavle,

Ahoj Rudo,

>prestoze se sahodlouze rozepisujes o tom jak diskutovat a jak ne, sam
>jsi prave udelal velmi zvlastni vec. Muj osobni mail jsi poslal pres
>diskuzi vsem. Ne ze by me to vadilo, co jsem Ti napsal osobne bych Ti
>klidne poslal i pres mail, ale nedela se to. Tak bud prosim opatrny.

Poslal jsem svuj puvodni prispevek do diskuze IAN, protoze mi IAN
prostrednictvim Jiriho Duska sdelilo, ze jinak nez pres tuto konferenci
diskutovat nehodla. Nevim o tom, ze bychom diskutovali my dva soukrome a
nemyslim, ze je rozumne delit diskuzi k tematu na soukromou a verejnou a za
tim si stojim... Pak jsou totiz vsechny emaily hrozne zavadejici, protoze
ucastnik diskuze cte kazdy paty ci desaty email. Takova diskuze podle mne
nema zadny smysl...

Pokud mi chces neco posilat soukrome, tykajici se teto diskuze ci jine
diskuze, pak mne prosim na to upozorni, ze tento konkretni email je
soukromy, protoze nemohu hlidat zda kopie ci skryta kopie (tam to vubec
nevidim) obsahuje to ci ono a bavime se o tomto tematu prave v teto diskuzi,
takze tam posilam i reakce. Myslim, ze prave otevrenost je mozna cennejsi...

Skutecne nechci nekoho obvinovat a zaroven nemam radost, kdyz diskuzi o
tematu odvadite nekam jinam. Polozil jsem v diskuzi IAN dve jasne otazky v
minulem emailu, ale nedostal na ne jasnou odpoved...

Radsi se po tomto pristupu a neustaleho odvadeni do tematu vzdavam diskuze a
koncim, protoze vidim, ze se stale vzdalujeme (a podle meho ne diky mne) od
tematu a tim je podle meho nazoru " DISKUZE NAD TIM V CEM JE CLANEK
NEOBJEKTIVNI".  Mam dost prace nez abych diskutoval o nicem...

Myslim, ze je cas odejit a at diskutuji lide, kteri danemu problemu skutecne
rozumi a verim, ze Petr Sobotka je jednim z nich.... Mozna se s nimi bude
nekdo bavit nad clankem a ne jim neustale predhazovat neco jineho...

>Ohledne toho, jak tato diskuze je a jak se na to divaji jini zde uz
>prispevky byly a proto nevidim duvod nejak pokracovat v tom, zda
>diskutovat ci ne. To, ze Ty nechces me mrzi, ale posilat sem maily muzes
>(a delas to) a cist pres verejny archiv snad take (pokud ne, opravim to,
>ale od pocatku ziju v tom, ze nas archiv je verejny).

Me odpovedi jsou myslim jasne, vyzyvam ne k diskuzi, ale k uverejneni
clanku, ktery uvede mylne nazory Jirky Duska (a upozornuji ze jen ty mylne,
ne cely clanek je nepravdivy, to jsem nikdy nerekl) na spravnou objektivni
miru, ale nebudu kvuli tomu clenem nejake konference to se ne mne nezlob...
Myslim, ze nejlepe to charakterizoval email Lukase Krale. Pokud mi nekdo
neco chce zna moji adresu pavel na eastnet... a pokud si mysli, ze se mne to
tyka muze mi to poslat.... Pokud ty to nazyvas nezajmem o diskuzi ci
nechtenim diskutovat pak sorry...

Denne odpovidam na stovky emailu (a to si nevymyslim) a myslim, ze je to
strop, ktery zvladnu, aby mi chodili emaily, ktere mne bud nezajimaji nebo
prijdou jen proto abych stiskl DELETE to nepotrebuji...

To ze sem emaily muzu psat je jedine dobre a diky Jenikovi Hollanovi to vim.
Nektere diskuze mi to vraci zpet pokud nejsem registrovany a proto jsem
prosil o pripadne preposlani prviho emailu v pripade, ze by mne diskuze
nebrala nekoho kdo je v ni registrovan. Nic vic nikdo nicim nemyslel...

Muzes mi rici, jak se dostanu na ten verejny archiv ??? Aspon bych se
podival kdo tam vubec diskutuje a o cem... To mi muzes poslat i soukrome
:-))))

> [...]
>protoze se to netyka tematu pozorovani promennych hvezd. Pokud jde o to,
>proc chceme smerovat maily do diskuze a ne na stranky IAN, pak duvod je
>prosty. Podivej se nekdy na kulturu projevu napriklad v debatach na
>Svete namodro. O to, aby na nasich strankach (prestoze si myslim, ze
>astronomie se na Windows v kontroverznsoti ani zdaleka nehrabe :)
>objevovay nejake sprostarny proste zajem nemame. Osobne povazuji tuto
>diskuzi za krasny zpusob, jak si vzajemne ujasnit problemy, ktere se v
>IAN vyskytuji (nepochopeni clanku a pod.) a to se snad zatim dari.

Tematu promennych hvezd a kvalite clanku se tykalo to pred tim, nez-li mi
bylo predhazovano neco jineho... Pokud jsi to stale nepochopil ja nechci
diskuzi na strankach IAN, ale napravu neobjektivniho clanku, nic vic. To ze
neni v poradku snad uznas i ty... Zpusob ktery bude zvolen stejne rozhodne
redakce IAN, ja pouze mohu sdelit svuj nazor, ze nejlepsi je Uverejnit
seriozni clanky o spolupraci vizualnich amaterskych amateru a
profesionalnich astronomu - vedcu a hlavne vzdy na astronomii hledat to
pozitivni a chvalit dobrou praci.

Kdyz uz jsme u tech sprostaren, ja osobne bych to resil az se to objevi...
Verim, ze nenazyvas sprostarnami emaily od mne... Zatim v techto
odbornejsich konferencich s tim nemam osobne problemy nikde... Krome toho
existuje i moderovana diskuze, ktera proste tyto emaily se sprostarnami
nepropusti do obehu, ale moderator musi mit vysokou uroven, aby byl schopen
propusti i kontraverzi prispevky, ktere jsou mozna mylne, ale neprovadel
cenzuru slusnych prispevku podle sveho nazoru, pak to neni jiz diskuze...

Bohuzel nemohu souhlasit hlavne s tvym zaverem... Jedine co se podle mne
zatim zdarilo, ze Petr Sobotka poslal radu konkretnich dukazu v cem je
clanek neobjektivni a odpoved od Jirky pokud vim je nulova.

>Mej se pjekne
>
>Rudolf

Pavel Marek

PS: Uz jsem dopsal a nebudu na dalsi emaily reagovat. Myslim,ze skutecne
tato diskuze mezi mnou a jinymi nema ten spravny smysl, ze bude lepsi, kdyz
budou diskutovat jini, treba se jim podari, aby nekdo odpovidal, na to o cem
pisi a na co se ptaji...