[IAN] historicke supernovy

Rudolf Novak novak na hvezdarna...
Úterý Leden 16 14:18:20 CET 2001

Dobry den,

mate pravdu v tom, ze odhad maximalni jasnosti supernov je velmi nejisty. Nejake odhady se daji ucinit na zaklade svedectvi, ale ruku na srdce, zkuste si sam odhadnout neco jasnejsiho nez Venuse - jde to ztuha :)

Proto si spis myslim, ze je potreba to doplnit nejakym dalsim udajem. Tim byva vetsinou dodatecne pozorovani pozustatku, odhad vzdalenosti supernovy a pote odhad jak asi mohla byt jasna vzhledem k tomu, jake je mezi nami a ni mnozstvi prachu a plynu (mezihvezdne zcervenani).

Nikdy jsem o tom, ale moc nepremyslel, cili pokud nenapise nekdo dalsi a moudrejsi vic informaci, pokusim se na to nekde kouknout, protoze by me to vlastne take docela zajimalo.

Rudolf