[IAN] Mapy cizíchgalaxií ?

Crazy Vojta crazyvojta na centrum...
Čtvrtek Prosinec 20 11:17:24 CET 2001

Zdravím všechny !!

Zronva nedávno jsem tak trochu surfoval po všemožných odkazech a
narazil jsem na parádní stránku o oboru opravdu zajímavém -
mapování cizích galaxií, nebo spíše galaxie, a to M31. Rozhodně
zkuste na tyto stránky zabrousit a uvidíte o čem mluvím. Přímo na
upravených snímcích z 4m teleskopů je vyznačený nespočet
klasických objektů známých z naší vlastní galaxie, hvězdné
asociace, kulové a otevřené hvězdokupy, mlhoviny, temná mračna
... Jejich výčet je opravdu obdivuhodný. Samozřejmě že k jejich
přímému pozorování potřebujete opravdu dobrou výbavu, ale na
smímcích můžete bez problémů identifikovat překvapivé detaily.
Zajímalo by mě, jestli podobné mapy neexistují i pro jiné
galaxie, např. M33, M101, M51 ... Osobně vlastním 203mm f/4
Newtona a při posledním pozorovací noci jsem na Šumavě za pomocí
zmíněných map vizuálně pozoroval G1, náznak temných mračen a
trochu jsem vytušil jednu hvězdnou asociaci. Adresa je
http://nedwww.ipac.caltech.edu/level5/ANDROMEDA_Atlas/Hodge_conten
ts.html

Crazy Vojta

-----