[IAN] Slunecni report

Antonin Holik ha-konf na espace...
Čtvrtek Duben 12 18:03:00 CEST 2001

> Uz zacinam mit v tech erupcich zmatek. Kazdou chvili se nekde objevi
> zprava o dalsi erupci, na IAN, APO, nebo tady a uz mi ty
> zpravy zacinaji splyvat. Tak jsem se podival na na animaci zaberu ze
> SOHO a zacina mi to byt jasne. Jen ze vcerejska na dnesek jsem
> jich napocital asi 6. Vypada to paradne, jako kdyby Slunce bafalo z
> dymky...

Jak jsem jiz vycetl a vypozoroval, je dulezite sledovat intenzitu .. viz
napr. tento graf ..
http://www.sel.noaa.gov/rt_plots/xray_5mBL.html
Bafe ale pekne :-)

Prave jsem vycetl, ze ta CME, co opustila slunce v utery v +-6GMT tu byla ve
stredu v +-15GMT - to jest 33 hodin. Predpokladany dopad te dnesni z X2 by
tedy vychazelo na zitrek na 21GMT => 23:00 naseho casu. Myslim, ze to nebude
az tak spatny odhad, protoze oba zablesky maji temer na chlup stejnou
intenzitu. Uvidime ..
Mesic je par dni po uplnku. Ne ze by meteorologove neslibovali mraky, snih a
bourky .. ale treba se zase jednou poradne utnou (jako obvykle). Tak snad
zitra. Krom toho pocasi optimalni podminky !

Antonin Holik