[IAN] Re: precese

Jan Hollan jhollan na amper....muni.cz
Středa Duben 11 17:30:42 CEST 2001

> Not Found
> The requested URL /gw/2000/000000.html was not found on this server.

Omlouvám se, ono tam patřilo místo gw glot. Já udávám gw častěji, to
vede na informace o oteplování vůbec, rovnou na samotný mailinglist se dá
dostat buď pod jiným jménem nebo s vloženým public. Pletu to
často. Takže to patřilo
               http://amper.ped.muni.cz/glot/2000/000000.html
 nebo
               http://amper.ped.muni.cz/public/gw/2000/000000.html

> ale přes archív mailinglistu Astro jsem se tam dostal

šlo by to i přes ten gw, tj. http://amper.ped.muni.cz/gw, a byl by to
nejstarší v roce 2000.

> takže nějakých těch 112 tisíc let pro siderický pohyb perihelia
> bude snad správně.
>
>       Pavel

Šlo by to asi zaokrouhlit na 0,1 Ma, to by nejspíš platilo určitě. Stejnou
délku cyklu jako pro excentricitu bych docela čekal, může to být ten
stejný jev (tj. ne stáčení elipsy ale ,,hnětení kružnice``). To ale ví
jistě jiní, ti co to umějí počítat.

Jeník