[Sbk]Re: Mame zajem o soucastky

On Mon, 23 Apr 2001, Martin wrote:

> Ahoj Jeniku,
>   dekuju za inventuru skladu,nekterym vecem vsak nerozumim : co myslis temi
> PE ohrivaci ? A co mas na mysli tim svarovanim PP rozvodu misto ocelovych ?

Ahoj Martine,

inventuru udělal v Hostětíně Radim, já žádnou zásluhu nemám, jen jsem
zhruba přehlédl, co máme doma na Lipové. PE ohřívačem myslím těch pět
paralelních hadů na dno nádrže (v Kuželově v samotížném systému je jich
tuším 7). Ohřívá to nádrž, tak ohřívač (nic se nevyměňuje, takže žádný
výměník). Místo polyetylénových hadů asi musíme dávat do sklepa hady
hliníkové, z těch stejných trubek, jako jsou v absorbéru, ale naohýbaných
napřed kolem té tlakové nádoby (prostě člověk stojí u ní a ohýbá trubičku
rukama).

PP rozvody jsou ty ,,hrábě``, jak v kolektoru, tak na dně nádrže. Výhodu
by měly proti ocelovým pozinkovaným v tom, že by nemohly korodovat ani
samy ani v prostředí, kde je kousek od nich hliník. Taky by se nemusely
dávat hromadně zinkovat, ale daly by se dělat dle potřeby, kdyby je někdo
uměl svařovat. Zinkování má navíc nevýhodu, že občas otvor do bočního
tenkého vývodu zinek skoro zatáhne a musí se proto všechny vždy
zkontrolovat a případně provrtat. Problém s výrobou z polypropylénu je jen
asi ve vhodných průměrech, podstatné jsou ty tenké vývody, které musí mít
zvenčí tolik, co trubičky absorbéru, tj. 12 mm.

> Kazdopadne mam velky zajem si vyzvednout nektere kompnenty soustavy u vas ve
> skladu,na koho se mam prosim obratit a kdy se pro ne muzu zastavit ?
> Muzes mi sdelit tel. cislo na nekoho kompetentniho ?  Nikdo jiny se krome
> tebe totiz neozval na nas dopis,takze potrebuju vedet, s kym se mam spojit
> !!!!!!  Tady u nas mame nekolik zajemcu o tuto solarni soustavu a uz nevim
> na co a na koho se mam stale vymlouvat !

No, on se ani nikdo jiný ozvat nemohl, o montáže v rámci projektu se asi
starám teď jen já, a to jen velmi málo. Než jsem se začal starat o počet
zbylých součástek, musel jsem konečně sepsat, co musíme dělat jinak a
líp. Stejně je to jenom návrh, něco z toho musíme teprv vyzkoušet.

Já teď pojedu na skoro tři týdny pryč, čas budu mít až v úterý 15. května
nebo lépe ve čtvrtek 16. a dál. Montáže bych se rád účastnil, pokud bys
všechny změny, které doporučuju, nedokázal udělat podle toho návodu,
vystaveného na Internetu, sám. (Podařilo se ti jej stáhnout a ev. i
vytisknout? Je dost dlouhý, můžu jej vytisknout a poslat poštou.) Jde
hlavně o mnohem lepší uložení skel a o připojení (jiné) expanzky. Možná,
že by sis to mohl zkusit napřed sám doma.

Montovat se dá i se starými ,,hráběmi``, asi bychom je dávali po dvou na
každou stranu (mírně nakloněného) kolektoru, budeme pak ale potřebovat víc
T-kusů. Asi je budeme prostě sešroubovávat z litých téček, do kterých se
zašroubují tři krátké vývody, aby se na ně daly nasadit hadice. Tlustší
T-kus je príma pro odbočku do expanzky, aby se tam případné bublinky
zastavily a odešly nahoru.

Kdybys měl cestu na stranu Hostětína, asi by sis zatím mohl dovézt
součástky řekněme na dva systémy, ale to záleží taky na tom, kdy bude mít
Radim (machu@sci....cz) čas Ti je vydat. Musel by taky např. najít tu
přísavku na skla, ta je pro montáž fakt potřeba a někde u Jarina Bolečka
jistě musí být (taky jsou tam termistory, čokolády, výústky atp.). To, co
v Hostětíně nebude, přivezu pak z Brna. Třeba i ty velké nádrže, mám je
volné, zatímco v Hostětíně jsou teď obsazené.

Možná ale bych to měl nabrat v Hostětíně já, asi bych to zvládl i bez
Radima, to by teda mohlo být řekněme nejdřív v ten čtvrtek 16. Nebo bychom
se tam mohli i s Radimem (kdoví, třeba i s Jarinem) všichni sejít.

> Si jediny,kdo se na nas dopis ozval,takze mockrat dekuju a verim,ze nam
> jeste pomuzes
>
>                   s pozdravem     Martin Korycansky  , Louka

Pomoct můžete určitě i vy, je totiž hrozně důležité sepsat všechny
problémy, které jste u soustav u vás a v okolí, o které se staráte, zatím
potkali a jak jste je vyřešili nebo jak si myslíte že na ně. Třeba ten
pozink dozadu na kolektor u vás a ve Strážnici, to byl skvělý nápad.
Musíme docílit toho, že soustavy budou dobře fungovat i těm, kteří se o ně
málo starají. Jestlipak někdo z Horňácka nevede o provozu a údržbě
soustavy deník (pro budoucí soustavy do dáme jako podmínku)? Ten by mohl
prozradit, co zlobívá.

Jeník