[IAN] Velky tresk

vl na email... vl na email...
Pondělí Květen 28 12:19:50 CEST 2001

Upozornění! Jen pro silné nervy!
Představte si, že Slunce a jiné hvězdy jsou "poháněny" pokračujícím rozpadem prahmoty, který začal "velkým třeskem". Blbost? Samozřejmě, ale tak krásně to vysvětluje, proč nevyzařují tolik neutrin, kolik by měly. "Prahmota", hmota v singularitě či jak se to nazývá, by mohla mít zajímavé vlastnosti: nejen by nevyzařovala, (jako černá díra), ale ani by negravitovala - prostě proto, že neexistovalo nic jako prostor - i ten se tehdy zhroutil. Byla však nestabilní a rozpadla se na množství částic, které si i nadále zachovaly její vlastnosti, a zároveň uvolnila množství energie, kterou dodnes zachycujeme jako reliktní záření. A částice (některé vidíme jako kvasary) jednak uvolňují energii dál, jednak se postupně většinou rozpadly stále na menší. Nejmenší částice se už rozpadly na běžnou hmotu, tedy nejdříve převážně na jednoduché částice, postupně, jak se zmenšovaly na nejrůznější atomová jádra atd., jedna z nich utvořila i Zemi - na níž vznikla kůra v dobách, kdy byla menší, než dnes a od té doby ještě narostla. Promiňte mi ten mašíbl, já vím, že to je čirá spekulace, ale netuším, jestli to nějak odporuje pozorování. Ale jinak jsem normální, aspoň moje okolí si to snad myslí. Už to nebudu opakovat - končím tady práci a už se nejspíš nedostanu k počítači.

---
EMAIL.CZ - Vase posta je vzdy s Vami
http://www.email.cz