[IAN] co nadelate?

Rudolf Novak novak na hvezdarna...
Čtvrtek Květen 24 17:01:35 CEST 2001

Hyjaho,

problem je, ze vetsina lidi se nauci ve skole papouskovat cosi o
planetach, ale podle me je zasadni chyba i v praci hvezdaren behem
minulych let v tom, ze se o slunecni soustave povidalo dost konvencne.
Dnes proste vime mnohem vic (i diky nasim dvema tymum planetkaru) o
okoli Slunce a ja osobne planety uz chapu jako peknou ozdobu jinak
vcelku zajimaveho a pestreho prostoru mezi Sluncem a heliopauzou (nevim,
mozna je ta hranice jina, ale to uz je jedno :). neni se tedy do divit
ze "bezny" novinar proste bez zamysleni prepise kdejakou blbost co mu
prijde pod ruku (ty press releases jsem nejakou dobu sledoval, a ke
konci uz me z toho bylo spis blivno :) nez cokoli jineho. Pripomina mi
to totiz casto propagandisticke kecy - nejvzdalenejsi, nejlepsi,
nejmensi, nejtezsi, nejsvitivejsi, ale hlavne americke. Ech, musime se
smirit s tim, ze dokud si nevzdelame spoluobcany na takovou uroven, ze i
novnari budou umet ty nejsprosti blbosti odhalit. Tak si prejme neco
lepsiho :)

Rudas