[CCD-CR] Re: jednotky jasu

Petr Pravec ppravec at asu....cz
Mon Jun 24 14:02:55 CEST 2002

Ahoj Filipe a vsichni,

K Tvemu mailu ted jen par komentaru.

> Jas oblohy je velmi dulezita charakteristika pozorovaciho mista.
> To je videt hned z toho co jsem sem poslal ja a co vyslo Petrovi.
> Ackoli mame vicemene stejne dalekohledy, my budeme mit o cca 3
> magnitudy horsi dosah prave kvuli velkemu jasu oblohy tady v Brne.
>
> Ty hodnoty sice neznamenaji, ze my vidime jen do 17 a v Ondrejove
> do 20ky protoze vetsi dosah nam umozuje prodlouzeni expozicni doby
> ale spise to ukazuje na to, o jak moc dlouho by jsme museli
> prodlouzit expozicni dobu na to aby jsme dostali stejny dosah
> jako nekde jinde. Odstup signal - sum je v tomto pripade umerny
> [...]

Ono to ve skutecnosti je o trochu slozitejsi, zalezi na tom, jaky zdroj
sumu pri tom kterem pozorovani dominuje. Pokud dominuje sum svetla
oblohy, tak pak je to jak pises, v Ondrejove se dostaneme (pri zachovani
vsech ostatnich podminek stejnych) cca o tri magnitudy dale
nez Ty v Brne.  I kdyz ve skutecnosti jsou tam i dalsi zdroje sumu
(napr. sum kamery apod.), ale je fakt, ze pri usporadani, jake mame
v Ondrejove na 65ce, je obloha jeste stale hlavnim zdrojem sumu a proto
to zhruba odpovida, jak's napsal.  (Bez filtru jdeme za kvalitni noci
neco malo pres V=20.5 po triminutove expozici s 65kou a kamerou AP7p,
slusna fotometrie v R-filtru je mozna do V cca 17.5 pro objekty
asteroidalnich barev.)

Petr Pravec