[CCD-CR] jednotky jasu

Petr Pravec ppravec at asu....cz
Fri Jun 21 14:06:17 CEST 2002

Ahoj Jeniku,

No, zatim jsme toho jeste moc nevybadali, ale aspon snad panuje shoda
v metode.  (Jeste bude casem potreba overit, ze ruzne implementace - tedy
ruzne programy davaji ze stejnych snimku vzajemne konzistentni vysledky.)
Ale vypada to, ze to nebude problem ziskat solidni udaje i do minulosti,
aspon tedy v R oboru, tam je dat hodne (aspon tedy z Ondrejova), ve V
oboru toho je mene, ale neco taky mame.  Bude to samozrejme chtit  nejakeho
studenta, aby prosel ty nase kalibracni snimky zpetne a zpracoval je za timto
ucelem.  Hlavne je ale na Tobe, abys rekl, co od toho chces, podle toho
si muzeme rozmyslet, jak nejlepe postupovat.  My mame standardne brana
Landoltova pole kolem rovniku, takze v kulminaci byly vzdy kolem
40 stupnu nad jiznim obzorem.  Pokud byschtel radeji zenit, tak pak je mozno
to bud prepocitavat (at uz podle empiricky odhadnuteho rozdil, nebo podle
teoretickych vztahu), nebo vyuzit jinych, nekalibracnich snimku
vzatych kolem zenitu, takove taky mivame.  Spise zalezi na tom se
domluvit, co je nejucelnejsi, pak to vyzkousime a nakonec to muze
nektery student prislusnym zpusobem zpracovat cele i do historie.

Nize jeste jeden dotaz.

On Thu, 20 Jun 2002, Jan Hollan wrote:

> Ahoj,
>
> ja jeste ani neprecet, co jste vybadali, ale uz jsem moc podekoval
> Filipovi za program, vsem rikal, jakou mam radost, a slibil jsem, ze
> zpristupnim svuj stary program pro prevod ruznych vyjadreni jasu, zvany
> lum.
>
> Uz jsem to nejak vyrobil, nic moc, jestli funguji cookies, jsem jeste
> nekontroloval. Viz lum.php (*.htm je jen symlink) v adresari
>  http://amper.ped.muni.cz/jenik/astro/
>
> tak napriklad v astrnomickem obvyklem vyjadreni, ze je to ``osmnact
> magnitud'' da lum s radkem
> [...]

To se ale tyka "vizualni hvezdne velikosti", je to tak?  Pro m_R podobny
prevod neexistuje, nebo jo?

Petr Pravec